דופק תחת תרופות
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום, הנני נוטל 25 מ"ג קרוודילול ו- 3.75 מ"ג טריטייס עקב קרדיומיופטיה מורחבת (LVEF=63/44,35%). הנני מעוניין לדעת האם יש הערכה בכמה הדופק מופחת (סדר גודל באחוזים), אם כן מה החישוב המוערך? האם יש הבדל בחישוב בין מנוחה לפעילות? אוכל לציין שהדופק שלי במנוחה לפני אבחון המחלה היה מגיע עד 100, היום עם תרופות הוא סביב ה-80. האם זהו המדד? תודה.
לקריאה נוספת והעמקה
הורדת דופק אינה נעשית על פח אחוזי ירידה מדופק מסויים. המטרה במתן תרופות המורידות את הדופק כדוגמת קרבדילול היא לשמור אותו סביב 60 פעימות לדקה וזאת מבלי שיש ירידה גדולה מדי בל"ד או הופעות תופעות לוואי.