בעיות בברכיים ובמרפקים חמורות

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול

16/06/2004 | 00:59 | מאת: מור

שלום רב, אני בחורה בת 23 ,גובה 1.59 ,משקל 55. עוסקת בספוט כבר שנים מילדותי. יש לי שתי בעיות רציניות ואפשר להגיד שאני די מיואשת וההייתי רוצה את הצעתך. 1.אני רצה לא באופן מסודר בעבר עד לפני שנה רצתי על הליכון 4 פעמים בשבוע חצי שעה (היום פעמיים בשבוע או שאני מפדלת על אופניים חצי שעה) ומאז כואבות לי הברכיים במיוחד ברך שמאל הלכתי לאורטופד בווינגיט והוא אמר לי שיש לי פיקה חופשית והלשים מגן ברך וגם שאין לי איזון ברצועות בברך שמאל וימין,הבעיה קיימת גם שאני מבצעת פשיטה של הברך וכפיפה של הברך אני מרגישה בברך שמאל כאילו משהו זז ממקומו,בנוסף שאני עולה במדרגות מדי פעם כואב לי הברכיים. מה אני יכולה לעשות כדי לחזק את הברך ולמנוע את הכאבים או למי לפנות ומה לומר לרופא? 2.אולי זה לא קשור אליך אך שווה לשאול ,מזה שנתיים התחלתי לסבול כאבים במרפק יד ימין בעיקר בזמן תנועה כגון פשיטת מרפק (בעיקר שהיד למעלה ואני מורידה אותה כלפי העורף) אני מרגישה כאילו משהו זז ממקומו במרפק וזה מלווה בכאב חד שזה מעביר בי זרם עד האצבע הקטנה ביד כמו נימול אני מדמה את זה כאילו לוחצים/מקפלים צינור והזרם נפסק מה שכן גם למרפק שמאל יש תופעות דומות אך לא כמו בימין וגם הכי חשוב שלא הזכרתי אני שמאלית ובעברי שיחקתי טניס והיתה לי באיזה שהיא תנועה של פשיטת מרפק("סלייס")לחץ בתוך כף יד שמאל שלא יכולתי להחזיק את המחבט פשוט השלכתי אותו על הרצפה מהזרם החזק שהרגשתי מה שכן הכאב עבר באופן מיידי היום לפי דעתי זה מתבטא שאני מבצעת תרגילים עם משקולות זעירות שקשה לי לבצע את התנועה בגלל הלחץ על כף היד חוץ מזה אני מדריכת כושר כך שאני מקפידה על עבודה נכונה בתרגילים כאדי לא לפגוע בגוף. שאלתי מה לעשות מזה יכול להיות? אחרי כל מה שרשמתי רציתי שתדע שאני די מיואשת מהמערכת הרפואית אין להם תשובות אלי ואני בנתיים סובלת ומתוסכלת אנא תעזור לי תודה על הסובלנות מור

לקריאה נוספת והעמקה
17/06/2004 | 00:20 | מאת: ד"ר יחזקאל טיטיון

מור שלום. לגבי שאלה 1 - נשמע שאכן את סובלת מחוסר יציבות של הפיקה ולכן המליצו לך על מגן הברך. מעבר למגן ברך יש לבצע הרבה תרגילים לחיזוק השריר ה4 ראשי לייצוב הפיקה במקומה. במידה והביעה נמשכת ניתן לבצע לעיתים ניתוח לשיפור המצב. לגבי שאלה 2 - קשה לדעת מה הבעיה ללא בדיקה קלינית מסודרת. זה נשמע כמו בעיה של לחץ על עצב מקומי במרפק או בשורש כף היד. פני לבדיקת כירורג כף יד. בברכה - דר' טיטיון.

04/07/2004 | 16:49 | מאת: קרן

אני בת 26 ומשחקת כדורסל מזה שנים רבות ( כ-15 ).לפני כשנה סבלתי מכאבים בברך שמאל ופיזיותרפיסט המליץ על מגן ברך עם סיליקון( כנראה התחלה של שחיקת סחוס וכדי למנוע שחיקה נוספת ). הדבר אכן עזר ואין כאבים. לאחרונה חשתי כאבים בברך ימין המתבטאים בעיקר בזמן פשיטה מלאה וכיפוף מלא ובעיקר לאחר קימה מישיבה ממושכת. (הרגשה כאליו הברך נפוחה ומשהו מונע ממנה את התנועות, אך אין נפיחות נראית לעין ). האם מומלץ מגן ברך גם לברך ימין? אם כן, על איזה סוג מגן אתה ממליץ? תודה מראש.

17/04/2009 | 13:33 | מאת: ע'

יש לי כאבים ממש חמורים בברכיים , אני לא יודעת ממה זה בא . אבל יש לי מלא קליקים תוך כדי הליכה וגם בישיבה .. יש פעמים שאפילו ממש כואב לי ללכת אחרי ישיבה או אפילו סתם ללא שום קשר . האם מישהו יכול לייעץ לי מה לעשות ?

מנהל פורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול