כאבים ובחילות

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

06/08/2005 | 13:29 | מאת: מאיה

שלום רב, אני בת 35, מזה 3 שנים סובלת מכאבים בבטן ימנית עליונה מתחת לצלעות, חומציות ובחליות קשות עד להקאות. בבדיקת US נמצא שהכל תקין (היה חשד לאבנים בכיס מרה שנשלל) בדיקת EUS היתה תקינה. הכאבים בצד כל כך חזקים שקשה לי לישון על הצד (הכאבים מעירים משינה) טופלתי ע"י צימחי מרפא שעזרו אך לא פתרו את הבעיה. כל הבדיקות תקינות כולל בדיקת דם (בעבר היתה עליה של GGT אך בבדיקה האחרונה היה תקין) בימים האחרונים הבחילות קשות יותר ויש תחושה שהאוכל לא מתעכל (אני אוכלת ארוחות קטנות כדי לא להעמיס על הקיבה) הבחילות מעירות משינה ויש תחושה קשה בבטן. יש לציין שהבחילות מלוות בכאבי בטן ימנית עליונה ובתחושת נפיחות בכל הבטן וכאילו שהאוכל נתקע בגרון, כשזה קורה מופיעה מעין פפילה על הלשון שכואבת ומציקה, תמיד באותו מקום. יש תחושה של חום בגוף והדופק עולה. בנוסף אני סובלת מגזים. התחלתי טיפול בלנטון+מוטיליום לחודש אך אין שיפור. הייתי אצל מספר רופאים וכל אחד נותן דיאגנוזה שונה. אחד טוען שזה ביליארי דיסקנזיה, שני אומר שהבעיה היא בכיס מרה, ושלישי אומר שיש לי מעי רגיז. בינתיים אני סובלת מאוד מהבחילות ומהאוכל שתקוע בקיבה שעות (אפילו אם אכלתי משהו קטן מאוד) אני נמנעת ממוצרי חלב. - לפי כל הסימפטומים שלהלן מי יוכל לפתור את הבעיה או לפחות לתת דיאגנוזה חד משמעית? - האם ניתוח לקריתת כיס מרה יכול לעזור? - האם יש בדיקת דם להליקובקטר? - האם יש רופא כלשהו שיוכל לאבחן ולטפל בי?- מה דעתך על הבעיה הזו? אודה לך מכל הלב על תשובה ואולי פתרון סוף סוף לבעייתי (כ-3 שנם של סבל!!!)

לקריאה נוספת והעמקה
06/08/2005 | 16:02 | מאת: ד"ר אייל גל

אם לא עברת גסטרוסקופיה כדאי לבצע אותה וכן כדאי לבצע בדיקת מיפוי התרוקנות קיבה (בודקת את זמן התרוקנות המזון מהקיבה). אינני חושב שניתוח כיס מרה יפתור את בעייתך. ד"ר גל

24/12/2008 | 10:28 | מאת: ראיסה

לאחר גסטרוסקופיה.דאודנוסקופיה עם ביופסיה ו eus יש לי אבחנה אדנומה של פפילה בגודל 1.5''ם ש חדרה לרירית ו תתרירית.השאלה שלי באיזה שיטות אפשר להוציא את הגידול .

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול