טיפול בקוליטיס

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

06/06/2005 | 00:10 | מאת: חולה

שלום רב, לפני 5 שנים אובחנה אצלי דלקת כרונית במעי. זה הוגדר כ"פרוקטיטיס" כי כמו שהבנתי זה נמצא ממש בסוף המעי. עד כה טופלתי במהלך ההתקפים בנרות רפסל 500 פעם ביום למשך חודש, אחר כך זה נהיה חודשיים. עכשיו אני בהתקף די חזק והנרות לא עזרו. קיבלתי מרשם לחוקן 4 גר' (עוד לא קניתי) ויש לי כמה שאלות: 1. האם זה אומר שהדלקת החריפה וזה התפשט יותר פנימה? 2. האם זה אומר שהנרות כבר לא יעזרו לי יותר? 3. כמה זמן מינימום צריך החומר לשהות במעיים (לפני שרצים לשירותים, בכל זאת חוקן) כדי שישפיע על הדלקת. 4. האם תחושת צריבה במעיים אחרי הכנסת נר (או חוקן) יכולה להעיד על חומרת הדלקת? 5. על איזה צד מומלץ לשכב אחרי השימוש בחוקן על מנת לנסות למנוע בריחה או נזילה של נוזל התרופה? אודה מאוד להתיחסות, לשאלותיי. העדפתי לשאול כאן את כל השאלות כדי שלא לפתוח הודעות חדשות.

לקריאה נוספת והעמקה
07/06/2005 | 17:42 | מאת: ד"ר אייל גל

אזור הקוליטיס עלול להתרחב במהלך המחלה ולעתים מפסיק להיות נשלט ע"י הנרות עקב תפיסה של אורך גדול או יותר או התחזקות הדלקת. ניתן לבדוק את מידת התפשטות המחלה וחומרתה ע"י אנדוסקופיה קצרה (סיגמואידוסקופיה). אחת הבעיות היא כשלוקחים טיפול לא רציף ובזמן רגיעה מפסיקים את התרופות ואז יש אפשרות למחלה להתגבר. ייתכן שתוכל לחזור לנרות לאחר סיום ההתקף, הצריבה לא מעידה על חומרת הדלקת אלא על בעיה בפי הטבעת. לגבי החוקן מומלץ לבצע אותו לפני השינה בשכיבה על צד שמאל ולא ללכת להתפנות אלא להשאר עם החוקן בלילה. ד"ר גל

07/06/2005 | 23:13 | מאת: אותה חולה

ראשית תודה רבה. האם הבנתי נכון: אם מטפלים רק בהתקפים ואין שימוש ברגיעה - המחלה מחריפה בשקט? עדיף לקחת נרות כל יום למניעה? תודה שוב.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול