טיפול בזריקות.

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

23/01/2014 | 19:00 | מאת: מיכאלה

לרופאים היקרים שלום וברכה !! אני כבת 50+ , אובחנתי לפני 6 שנים כחולת קרהן ויש לציין שהמחלה שלי מופיעה אך ורק ככאבי בטן.לאחרונה החמרה ( 2 אישפוזים).רפסאל לא עוזר,אימורן הצליח לגרום לי לדלקת בלבלב. הרופא המליץ לי על זריקות תת עוריו-יומרה. האם זה נכון להתחיל עם זה ?? נגמרו הטיפולים דרך הפה ?? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

1. דלקת לבלב כתוצאה מטיפול באימורן היא תופעה אלרגית. את עלולה - ברמת ודאות גבוהה מאוד - להגיב בתגובה דומה גם לתרופה אחרת - פורינתול. לכן, על פניו, העצה נכונה - אם לא ניתן למנוע התלקחויות בעזרת כדורים - צריך להתקדם לתרופות מסוג אחר (זריקות הומירה או עירוי רמיקייד). 2. את מתארת כאב בטן בלבד, ללא תסמינים אחרים של דלקת. במקרה שלך חשוב מאוד להבדיל בין התלקחות דלקתית אמיתית לבין כאב בטן מסיבות אחרות (תסמונת מעי רגיז, הצטלקויות של מעי, ריבוי חיידקים במעי דק, תת-ספיגה של מזונות, עוד 1001 סיבות). תרופות אנטי-דלקתיות לא תעזורנה לנ"ל, צריך פתרונות אחרים. האם יש לך סמני דלקת בבדיקות דם? בבדיקות צואה? ממצאים שתומכים בדלקת בקולונוסקופיה?

24/01/2014 | 18:02 | מאת: מיכאלה

לרופא היקר !! מעניין שאתה מעיר את מה שאתה מעיר.בכל הפעמים שהתאשפזתי לא היו אף סימי דלקת,הבדיקות+הצילומים היו תקינים ואישפזו אותי בגלל כאבים. אבחנת ה"קרהן" נעשתה לפני כמה שנים עם ההערה " חשד לקורהן" ומאז אני מתוייגת ככזאת.כל הפרמטרים תקינים כאמור ,גם הסי.טי.ובכל זאת יש נגעים במעי והביופסיות מצביעות על דלקת. שאלתי היא : האם קרוהן יכול להופיע רק ככאבים עם פרמטרים תקינים או שאולי יש פה פספוס נוראי ???? אשמח לחוות דעת. שאלה אחרונה : הכאבים הם איומים ,איזה עוד סיבות יש לכך???? תודה.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול