תולעי מעיים - ללא הצלחה עם Vermox

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

10/12/2013 | 03:16 | מאת: אריאל

שלום רב, אני בן 27. כשלושה חודשים בערך אני סובל מאוד מתולעי מעיים. אני סובל במהלך היום והלילה (בעיקר לקראת הרדמות) מגרד בפי הטבעת, ופעם אחת אף ראיתי בבירור תולעת באורך של כס"מ עד שני ס"מ, שקופה למחצה באסלה, כך שאין שום ספק שאלו תולעי מעיים (אינני יודע בדיוק מאיזה סוג). 4 בדיקות צואה (הן של פרזיטים והן של תרביות) החזירו תשובה שלילית: "לא נמצאו פרזיטים פתוגניים וביצי תולעים" "שלילי ל-SALMONELLA & SHIGELLA". למרות זאת, מן הסתם ברור לי שמדובר בתולעים (הן מכיוון שראיתי, והן בעקבות תחושת הגרד התמידית). במשך חודש לקחתי ברציפות כל יום זרעי דלעת לא קלויים, ואכלתי לפחות 2 שיני שום. בנוסף, החדרתי שן שום לפי הטבעת כל לילה (בכדי שאוכל לישון), מה שצמצם משמעותית את הגרד, אך תוך דקות לאחר פליטתה במהלך עשיית צואה בשירותים, היה חוזר הגרד. השיטות הנ"ל לא פתרו את הבעיה. חודש נוסף ניסיתי 2 טבליות פרוביוטיקה ביום, 7 טיפות שמן אורגנו על בטן ריקה בבוקר, 3 טיפות שמן ציפורן, 3 טבליות פפאיה (פאפאין) לאחר כל ארוחה, וכל יום תה עם לענה. נדמה שהתולעים לא מתרגשות במיוחד. לאחר הגעה לרופאת המשפחה במכבי בהרצליה ולאור התיאורים, נרשם לי ורמוקס במינון 2 כדורים ביום, למשך שלושה ימים רצופים. אכן ביומיים-שלושה הראשונים לא חשתי בתולעים, אך לאחר מספר ימים הן חזרו. רופאת המשפחה טענה שאין צורך בחזרה על הטיפול, מאחר ושלושה ימים ברצף יהרגו הכל. אני עכשיו 5 שבועות לאחר סיום הטיפול בורמוקס, כאשר התולעים חיות ומטילות. ארבע שאלות בבקשה: 1) איזה תחום התמחות ברפואה מטפל ספציפית באיתור והשמדת טפילי מעיים ? 2) האם יש דרכים נוספות לזהות את סוג התולעת מעבר לבדיקות צואה ? 3) האם טיפול חוזר של ורמוקס במינון של אחת לשבוע, כחמישה שבועות לאחר הטיפול הקודם, מזיק מאוד לכבד ? 4) נדמה שהפתרון רחוק מאוד מהישג יד, מה ניתן לעשות שבאמת ישמיד לחלוטין את התופעה ? תודה רבה ! אריאל.

לקריאה נוספת והעמקה

לאור המצוקה הגדולה שלך ממליצה לפנות לזיהומולוג. הוא המומחה שאמור לדעת מה לתת אם ורמוקס לא עוזר. האם כל פעם שאתה נוטל טיפול אתה דואג גם להגיינה - החלפת כל המצעים, המגבות, שלך ושל כל בני משפחתך. בהצלחה

12/12/2013 | 19:27 | מאת: אריאל

שלום ד"ר גינגולד בלפר, א. תודה רבה על תגובתך, בהחלט אדאג להגיע לזיהומולוג. אכן אני מאוד משתדל להחליף כמה שיותר מהמצעים, אך לצערי אני לא באמת יכול להחליף מצעים בקצב שאני מנסה טיפולים. ב. אשמח לשמוע את תגובתך על הנזקים לכבד בסבב שני של ורמוקס (אך הפעם במקום 6 כדורים ב-3 ימים, 6 כדורים, כדור בשבוע). האם 12 כדורים של ורמוקס בחודשיים עשויים לגרום נזק ממשי לכבד ? תודה מראש, אריאל.

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול