אגן צר/עובר גדול
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אגן אימהי צר או עובר גדול הם חלק מהסיבות לבצע לידה בניתוח קיסרי. שאלותי: 1. מתי הרופא בודק את האגן כדי להחליט אם הוא צר וצריך קיסרי וכיצד? 2. מתי מעריכים את משקל העובר וכיצד? תודה
אלונה שלום, לרוב יש התאמה של אגן האישה לראש העובר. במקרים מעטים כאשר האישה קטנת מימדים במיוחד הרופא יבדוק זאת. כשיגרה אם אין סיבה נראית לעין אין הרופא בודק את גודל האגן(זו בדיקת רנטגן). את גודל העובר בודקים ומודדים כל הזמן באולטראסואנד ואפשר לראות אם גודלו מתאים לשבוע ההריון, בשליש השלישי בסקירה המאורחת ובבדיקות האולטראסאונד האחרונות מבצעים הערכת (!!) משקל וזאת עפ"י נתוני האורך של העצמות , היקף הראש וכד' אני מבינה שזה נושא שמטריד אותך, אבל שוב- עפ"י רוב אין סיבה לדאגה האגן שלנו בנוי ללדת ובמהלך הלידה הוא אפילו מתרחב בכדי לאפשר את מעבר התינוק, בנוסף גם ראשו של התינוק מסוגל להתאים את עצמו במעט בכדי לעבור. ממליצה לך על קורס הכנה ללידה, שם ידברו איתך על הנושאים הללו בדיוק! יום נעים טלי קאופמן מדריכת הכנה ללידה קורסים לפרטיים ובקבוצות 054-6377897