האם אני צריכה להיות מודאגת?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בת 30 וקיבלתי את תוצאות החלבון העוברי. הסיכוי לפי הגיל הוא 1/772 ולפי הגיל עם התוצאות הביוכימיות הוא 1/476 יש חשש לעובר? צריך דיקור מי שפיר?
שלום ללי ! אני לא רופאה. למה לא להיות מודאגת - כי חלבון עוברי זו בדיקה לא ממש מדויקת, וכי משרד הבריאות מאשר דיקור רק מערך של 1:380, ולך יש תוצאה טובה יותר. למה כן להתלבט - כי הסיכון המחושב גבוה יותר מהסיכון על פי גיל בלבד. איך היו הבדיקות האחרות ? סקירה מוקדמת ? שקיפות עורפית ? ם הבדיקות האלה היו תקינות (והן כוללת הסתכלות על העובר ואפשרות לראות סמנים אחרים במקרה של תסמונת דאון) - החשש קטן בהרבה. המשך הריון קל ובריא !