הערכת משקל
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע 32+3 ואתמול הייתי באולטרסאונד, בהערכת המשקל היה רשום 2,200 והרופא אמר שהתינוק מעט גדול. האם זה נכון? והאם יש סיבה לדאגה?
שלום ליליאנה ! אני לא רופאה, ולא יודעת לומר איך המשקל הזה ביחס לממוצע לגיל ההריון. אני כן יודעת שיש הרבה טעויות בהערכת משקל, וככל שמתקרבים לסוף ההריון - הערכת המשקל פחות מדויקת. אני יודעת גם לומר לך שכמעט ואין אנשים בעלי גובה ממוצע, ששוקלים משקל ממוצע ומרויחים את השכר הממוצע במשק. רובנו מעל הממוצע או מתחתיו (תלוי באיזה תחום), והממוצע הוא רק ערך להשוואה. גם אם יש לך עובר גדול מהממוצע - אין סיבה לדאגה. מחצית העוברים גדולים מהממוצע (והמחצית השניה, כמובן, קטנים מהממוצע), וכולם נולדים בשלום וחיים חיים בריאים ותקינים. כל עוד העובר בריא - אין סיבה לדאגה. (רק אם לקראת הלידה יתברר שבעובר מאד גדול והאגן שלך מאד צר, יעשו הערכת מצב, אבל זה באמת נדיר לראות שילוב כזה. רוב העוברים מותאמים במידות גופם לגוף האם). המשך הריון בריא, ולידה מוצלחת !