האם לבצע בדיקת מי שפיר ?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 31 ובעלי בן 50. אני ממוצא ספרדי ובעלי אשכנזי. הרופא אמר לי כי בגלל גילו של בעלי הגיל שלי קופץ קצת מבחינת בדיקת מי שפיר. מכיוון שאני מאוד חוששת מהבדיקה הוא יעץ לי להסתפק בחלבון עוברי, שקיפות עורפית ובדיקת דם לשלילת תסמונת דאון. האם הבדיקות האלו מספיקות ? האם הן יכולות לשלול לגמרי את התסמונת? או שמא עליי לערוך את בדיקת מי השפיר ממנה אני כה חוששת? תודה.
שלום שרון ! הבדיקות שציינת נותנות תשובה סטטיסטית, ורק בדיקה פולשנית (סיסי שילייה או מי שפיר) נותנת תשובה ודאית. מצד שני, בבדיקות האלו אין כלל סיכון לעובר. הייתי מציעה לך לעבור את הבדיקות, ולפי הסיכון המשוקלל להחליט האם יש הצדקה לבדיקת מי שפיר. הריון קל ומוצלח !