בדיקה טיי זקס
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב! אני בשבוע ה-15 מוצא אשכנזי ובעלי ממוצא מזרחי הרופא שלי לא אמר לי כלום על הבדיקת טיי זקס אבל שמעתי שהבדיקה זאת מאוד חשובה ההריון שלי תקין והכל בסדר ולא עשיתי שום בדיקות גנתיות רק הבדיקות הכי חשובות כמו סקירה עורפית וכו'
שלום סיגל ! נשאות של טיי זקס, כמו כל מום גנטי, בעייתית רק אם שני ההורים נשאים. נדיר מאד למצוא נשאי טיי זקס שאינם אשכנזים, אבל בהחלט עדיף לוודא. הבדיקות מתבצעות ללא תשלום ע"י משרד הבריאות במועדים קבועים (יש מידע מעודכן בכל טיפת חלב), ואם יש כבר הריון - שולחים את הגבר להיבדק ראשון. אם הוא אינו נשא - אין צורך בשום בדיקה נוספת. (אם הוא נשא - גם את תיבדקי, ורק אם שניכם נשאים - ימליצו לכם על דיקור מי שפיר). בהצלחה !