מי שפיר לתאומים
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אם אפשר קצת סדר. מה המטרה של בדיקת מי שפיר ? האם רק לתסמונת דאון ? מה השבוע האחרון שממלץ לבדיקה ? האם יש הגבלות מבחינה הלכתית ? למה ברוב הפורומים הרופאים ממליצים על בדיקת "מי שפיר" לתאומים רק בשבוע 32 ? זה לא מאוחר מדי ???? למרות השאלות הרבות נשמח לקבל תשובה מהירה כדי להקטין את החששות הרבים. תודה
שלום גל ! אני לא רופאה, אבל אנסה לענות על שאלותייך : בדיקת מי שפיר מאפשרת לבדוק את מבנה הכרומוזומים של העובר. כך ניתן לזהות מחלות גנטיות תורשתיות, או "טעויות" שנוצרו בעת ההפרייה וגורמות לתסמונות שונות בעובר, כולל תסמונת דאון - אבל עוד לא מעט תסמונות נוספות. מבחינה רפואית אפשר לבצע את הבדיקה בכל עת (משבוע 12 בערך), ויש אפילו מקרים שמבצעים בדיקה כזו ממש בסמוך ללידה - כדי לקבל מידע על מצבו של העובר. מבחינה הלכתית - אכן יש מגבלות, לכן חשוב להתייעץ עם סמכות רבנית שמקובלת עליכם ומתמצאת היטב ברפואה. אני ממליצה על מכון פוע"ה - יש להם גם אתר אינטרנט ובו תוכלו לקבל מידע על המכון. בכל מקרה, השאלה הראשונית היא מה הסיבה לבדיקה, והאם תוצאות בדיקה גרועות יגרמו לכם להפסיק את ההריון. אם כן - חשוב להתייעץ מראש ולדעת באילו מקרים מותר לבצע הפסקת הריון, ואם לא, והבדיקה נעשית "לידיעה בלבד" - השיקולים ההלכתיים יהיו שונים. בבדיקת מי שפיר יש מעבר לחשש להפלה גם סיכון לצירים מוקדמים, ובהריון תאומים (ובדיקה כפולה) הסיכון הזה משמעותי יותר - לכן יש רופאים שממליצים לדחות את הבדיקה לשבוע שבו אם יתפתחו צירים ולידה מוקדמת - יהיה לתינוק/ות סיכוי טוב לחיות. (חשוב לזכור שבשבועות כאלה הפסקת הריון מחייבת אישור של וועדת על). מקווה שעזרתי לעשות קצת סדר, ובהצלחה !