מיומה
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני בהריון עם תאומים זהים (שיליה אחת)שבוע 24 היום עשיתי בדיקת אולטרא סאונד שבא נאמר לי כי יש לי מיומה(שרירן) לא כל כך הבנתי במה מדובר? שאלתי היא האם זה יכול להפריע להתפתחות העוברים. תודה סיגל
שלום סיגל, שרירן - מיומה זה גידול שפיר של שריר הרחם, מאוד שכיח בקרב נשים בגיל הפוריות, שכיחות עולה עם הגיל. בד"כ אינו גורם לבעיות, ולא מפריע להתפתחות העובר, אך לעתים עלול לגרום לסיבוכי הריון, למשל הפרדות שליה או דימום מוגבר לאחר הלידה או בהתאם למיקומו עלול להפריע להתקדמות העובר בתעלת הלידה. חשוב לדעת את הגודל ואת מיקומו, מאחר ושרירן קטן הרבה פחות משמעותי לעומת שרירן גדול יותר. רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל להבהרות נוספות.