לידת וואקום
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום השאלה שלי היא: איזה נזק יכול להיגרם לתינוק כתוצאה מלידת וואקום ואיזה אופציה נוספת יש ליולדת אם במשך לידה מתברר שהיא לא מצליחה ללדת בכוחות עצמה (הכוונה ללידה טיבעית)? תודה.
לקריאה נוספת והעמקה
לידת שולפן רייק (ואקום) איננה אופציה לבחירת היולדת אלא דרך רפואית לסיים לידה בשל צורך רפואי (מצוקת עובר,חוסר שיתוף פעולה בלידה מתמשכת ועוד). הנזקים האפשריים מתחלקים לנזק לעובר (בעיקר שטף דם תת עורי בקרקפת העובר,שפשוף בקרקפת העובר ) ונזק לאם (קרעים בצוואר הרחם/נרתיק/פריניאום). התחליף הרפואי האפשרי ללידת שולפן רייק הינה לידת מלקחיים (למעט מקרים מסוימים)