ניתוח קיסרי
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הנני בת 35 בהריון ראשון בשבוע 40 סובל מפריצת דיסק בגב התחתון לפי הערכת משקל שביצעתי מדובר בעובר מעל ל4.000- ק"ג. האם מומלץ לבצע ניתוח קיסרי במיקרה זה?
ההחלטה אם ללדת בניתוח קיסרי מושפעת ממספר שיקולים,התיחס לשיקולים הנוגעים עלייך. מבחינת משקל העובר- ההמלצה על לידה בניתוח הינה לתינוקות מעל 4500 גר'. מבחינת פריצת הדיסק- לדעתי עלייך לבקש חוות דעת אורטופדית לגבי המלצה על אופן הלידה שכן המקרים שונים גם בקרב "פורצות הדיסק". שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון הינו אופן ההרדמה האזורית(בשני המקרים - ניתוח/לידה רגילה) והייתי ממליץ על יעוץ של רופא מרדים לפני הלידה בבי"ח בו את מתעתדת ללדת. לידה קלה