כחצי שנה אחרי לידה
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ואני מרגישה שהואגינה שלי לא חזרה להיות צרה כמו מלפני הלידה. בעלי אומר שאני מדמינת ושהוא לא מרגיש בהבדל. אבל אני לא "מרגישה" אותו כמו מקודם. יכול להיות שהמקום התרחב? יש דרכים להצר אותו? בתודה, סיון.
הי סיון, בהנחה שאין פגיעה שקשורה בעצבים או תחושתיות באיזור, ובהתחשב בעובדה שבעלך לא מרגיש בשינוי, הייתי אומרת שכדאי לך לברר על תרגילים לחיזוק רצפת האגן (פאולה, קגל ואחרים) שעוזרים מאוד להחזיק את כל ה"עסק" במקומו, ולכיווץ ע"י חיזוק השרירים. בכלל, אחרי לידה זה מומלץ (:
לאחר לידות ועם ההתבגרות יתכנו שינויים אנטומיים באלסטיות ובמבנה הנרתיק (איזורי הצטלקות, תפרים לקויים) וכן ריפיון של רצפת האגן. ניתן לבצע תיקון כירורגי - לאחר בדיקת רופא נשים ושלילת פתולוגיה אחרת הקשורה בתחושה