שואלת שוב! נטילת קולכיצין בהריון
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
אני נוטלת שני כדורי קולכיצין 0.5 מ"ג ביום עקב מחלת קדחת ים-תיכונית. האם כדורים אלו לא יכולים להזיק לעובר? לפני שידעתי שאני בהריון נטלתי שישה ביום בו קיבלתי התקף. מה דעתך?
לקריאה נוספת והעמקה
קולכיצין שייך לקבוצה D של התרופות בהריון, כלומר, מחקרים בבני אדם הראו נזק לעוברים בנטילת התכשיר. אבל..... יש לבצע שיקולי רווח והפסד בנטילת התכשיר. ניתן לקחת אותו כאשר איין תרופה תחליפית אך אז יש לבצע מעקב הריון קפדני הכולל בדיקות נוספות על הבדיקות הרגילות (למשל המלצה לביצוע דיקור מי שפיר, ועוד) בהצלחה וסליחה על ההמתנה לתשובה