אשמח לתשובה
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב , כבר כמה חודשים שיש לי בלוטות לימפה נפוחות (בת 19, ברקע השימוטו ותת פעילות) . שלשום הייתי במחלקה ההמטולוגית בבית החולים וערכו לי בדיקות דם בכדי לשלול סרטן . נכנסתי לחדר הרופאה והיא אמרה שהכל תקין (יכול להיות שהבלוטות נגרמו בגלל מחלת הנשיקה) ושאחזור לביקורת בעוד כ3 חודשים .. השאלה שלי היא כזו , למה צריך לחזור לביקורת אם הכל בסדר ? והאם תת פעילות והשימוטו יכולות לגרום לבלוטות לימפה נפוחות ? בינואר הייתי מאוד חולה ואז התחילו הבלוטות להופיע , הגיוני שזו מחלת הנשיקה ועד עכשיו הבלוטות מוגדלות ? חייבת לציין שהאולטרסאונד הראה על נסיגה בגודלן
המטרה במעקב היא להיות בטוחים שלא מתפתח כלום והבלוטות לא גדלות, כיוון שבדיקות דם אינן שוללות בוודאות של 100 אחוז מחלות המטולוגיות.