נווה גנים 15 חיפה
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. אני בת 36 כבר כמה חודשים סובלת מחולשה שהתחילה אחרי דלקת בכרום הריאות. בחודש אפריל עשיתי בדיקות דם שיראו דלקת וברזל יצא 24 (המוגלובין היה 12). Plt היה אז תקין 345 . אחרי שבוע הייתי במיון שם בבדיקות דם הכל היה תקין מלבד מדדי דלקת שיצא 17.6 וplt היה 400. נשאלתי עם יש לי בעיות קרישה ואמרתי שלא. עם סיום הוירוס התחלתי לקחת ברזל עדין של דרך חיים אך תופעות החולשה, עייפות וקושי נשימה במאמץ לא חלפו. עשיתי אתמול שוב בדיקת דם. ברזל עלה ל75 וplt יצא 515. האם ההרגשה הרעה קשורה לplt? האם יש צורך בבירור נוסף? הרופא שלי בחופש 10 ימים.
טסיות PLT בערכים מוגברים אינם גורמות בד"כ לחולשה. ממליצה לחזור על בדיקות הדם (אפשר גם עוד 10 ימים) ובמידה וטסיות עדיין גבוהות לפנות לבירור המטולוגי. לציין כי במצב של חסר ברזל חשוב לעקוב אחרי פריטין בדם ולא ברזל בדם.