ברזל ופירטין
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, קיבלתי בבדיקת הדם ערך גבוה ב-12 יח' מהנורמה (כלומר 182, במקום המקסימום 170), ההומגלובין הינו 12.7, והפריטין נמוך מהנורמה (8.9 כאשר המינימום הוא 10). איך זה יכול להיות שהפריטין, שאני יודעת שזה מחסן הברזל, לא בנורמה, וערך הברזל גבוה מדי. כל שאר הערכים כגון כדוריות לבנות, הכל תקין, תודה לאל. תודה רבה ויום מצוין.
המדד החשוב לחסר ברזל הוא פריטין, בחסר ברזל פריטין נמוך. לגבי ברזל- מה שחשוב לאבחנה של חסר ברזל הוא היחס בין ברזל וטרנספרין ולא ערך הברזל בפני עצמו.
תודה רבה דר על התגובה. לא בוצעה בשיקה לטרנספיריו. ההומגלובין שלי בסדר ולכן לדעתי אין חוסר בברזל וגם אין לי תסמינים (מניסיון, אני מכירה אותם). שאלתי דווקא לגבי הגובה בערך של הברזל, והאם זה מעיד על משהו, גם משום שהפריטין נמוך. תודה רבה