מחסור בפקטור 11 ונטילת אספרין
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום, בבדיקת דם הסתבר שיש לי מחסור בפקטור 11, ושלכן קרישת הדם אצלי איטית. בהוראת קרדיולוג עלי ליטול מידי יום אספרין 100 מ"ג. האם עלי להימנע מנטילת אספרין? תודה
לקריאה נוספת והעמקה
בעיקרון נטילת אספירין עלולה להחמיר נטיה לדמם באנשים עם חסר בפקטור 11. לגבי המקרה הספציפי שלך יש להעריך את רמת פקטור 11 והיסטוריה של דמם לעומת הצורך באספירין, על כן יש להתייעץ בצורה מסודרת עם ההמטולוג שלך. בנוסף יש חשיבות להייעץ לפני ביצוע ניתוחים ופרוצדורות פולשניות.