בדיקת מח עצם-טרומבוציטופניה
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום, בת 30. חולת ITP כבר שנה.. טרומבוציטים כרגע 33000. לא טופלתי עד כה והרופא אמר שאם תהיה ירידה נוספת בספירה הבאה בטסיות יבצע בדיקת מח עצם. בספירות הדם כל שאר הערכים תקינים, כולל תאים אדומים ולבנים. האם במצב כזה שהכל תקין חוץ מהטסיות, ובגילי הצעיר יחסית, יש מקום לחשוש שמשהו לא בסדר במח העצם?
לקריאה נוספת והעמקה
השאלה לא ברורה לי. בדיקת מח עצם נעשית כשיש סיבה לעשות אותה והיא לא מהווה חלק הכרחי בבירור של ITP.
השאלה הייתה האם במקרה שכל הספירה תקינה פרט לטסיות זה עדיין יכול להעיד על בעיה במח העצם? תודה מראש