ציסטה בטחול
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לבחור בן 19, בריא בד"כ , נמצאה ב-us ציסטה בטחול. ב -ct נכתב-: טחול לא מוגדל, תהליך מעוגל היפודנסי 33 מ"מ צפיפותו כ -89 HU לא מקבל האדרה לאחר הזרקת ח.נ. לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות בחלל הצפק ובאחור הציפקי. מה המשמעות של הממצאים הללו ?!!! אודה לתשובה !!
אין לי כל דרך לדעת מה המשמעות של הממצא. זו יכולה להיות ציסטה פשוטה, מולדת וחסרת משמעות וזה יכול אולי להיות דברים אחרים. לכאורה, הצפיפות של הנוזל (89 HU) גבוהה מדי בשביל ציסטה פשוטה ואולי זו המנגיומה (גם זה מולד וחסר משמעות) אבל איני חושב שזה מדע מדוייק. הרופא המטפל צריך להעריך את המשמעות לאחר בדיקת הבחור ושקלול כל יתר הפרמטרים.