coombs direct חיובי והריון צעיר
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני מבולבלת. עשיתי בדיקות דם לאחר שחליתי ב-EBV וגיליתי במביל שאני בהריון. פעם ראשונה שהcoombs יצא חיובי למספר נוגדנים. בעבר תיד היה שלילי וסוג הדם שלי הוא B+. התייעצתי עם הרופא לגבי המשמעות של זה והוא אמר שאין לזה משמעות כלפי אלא רק לעובר בסיכון לפתח אנמיה אצל העובר. האמנם?? לא ברור לי הסיפור הזה..
הרופא טועה... זה בכלל לא קשור לעובר ולא "משפיע" עליו אלא רק עלייך, אם בכלל. מדובר בנוגדנים עציים נגד כדוריות אודמות שלך. מה שעלול להשפיע על העובר זה נוגדנים בדמך - ואותם מאתרים בבדיקת קומבס בלתי ישירה. עדכני אותו. זה יכול להיות בגלל ה- EBV אבל יכול להיות מהרבה סיבות אחרות (ראי התייחסות לכך בתשובה קודמת - כמה שורות מתחת זו שלך). בכל מקרה יש לפנות לרופא שמבין בנושא... ולהיות במעקב. ואין שום צורך לשלוח אותה שאלה 3 פעמים.. זה רק מפריע ומרגיז. הרי כתוב לך בתהליך השליחה של השאלה שהיא לא מתפרסמת מייד...