קלקסן ומחזור
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב יש לי טרומבופיליה (הטרוזיגוטית לפקטור 2 ו- protein S defficiency ) אשר לא משפיעה עלי בחיי היומיום, והתגלתה רק בהקשר של בעיות בהריונות. מחר אני אמורה לטוס טיסה טרנס אטלנטית ולכן קיבלתי הנחייה לקחת קלקסאן. כיוון שאני בתחילת מחזור ומעולם לא לקחתי קלקסן במהלך מחזור אני חוששת מהשפעות אפשריות ומהיווצרות בעיה של דימום יתר במהלך הטיסה. האם ידוע באיזו מידה הקלקסאן עלול להגביר את הדימום של המחזור? האם עדיף במצב כזה לא לקחת כלל את הקלקסאן? תודה מראש
אם יש הצדקה / הוראה רפואית לקבלת קלקסן לפני טיסה מחשש לתרומבוזה, הרי שגם אם זה עלול לגרום לקצת יותר דימום עקב מחזור, הסיכון האפשרי באי נטילת הקלקסן עולה כמה וכמה מונים על הבעיה השולית הזו. השאלה הנכונה שיש לשאול אינה שאלה אודות הדימום במחזור אלא שאלת הצורך בקלקסן.
הי כמו השואלת לעיל גם לי יש אבחנה דומה וגם לי הצורך בהזרקת קלקסן לפני טיסה ארוכה. נוסעת לתאילנד בעוד כשבוע, האם צריכה להזריק גם אחרי הטיסה או רק לפניה? זוכרת שלפני כמה שנים הזרקתי גם אחרי אבל היית בתחילת הריון. כעת זה לא המקרה. תודה