התגלה אנטיגן נדיר בדם שלי- האם יש סכנה לאנמיה עוב
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר ציצוביץ, אנא עזרתך! אנחנו מנסים להיכנס להריון. עברתי הפלה טבעית בשבוע 6 לפני כחודש. רופא הנשים שלי שלח אותי לסדרת בדיקות, לדבריו יש לי אנטיגן נדיר במיוחד, שלא מאפשר לי לקבל תרומת דם מאף תורם, וכמו כן- עלול לגרום לאנמיה עוברית. התוצאות כדלקמן: נבדק א נטיגן Lu(a)ונמצא שלילי. Lu(b)נבדק אנטיגן Lu(b) ונמצא חיובי פינוטיפ Lu(a-;b+) RBC Phenotype (Antigens) וגם: נמצאו נוגדנים מסוג (Anti Lu(a בכייל 1:4, יש לבצע בדיקה במהלך הריון. האם אכן רופא הנשים צודק, ונשקפת סכנה לאמניה עוברית? יש לנו ילד בן 2.5- האם יכול להיות שקיבלתי את הנוגדנים בלידה? האם נשקפת לי סכנה בלידה הבאה- במידה ויתערבב דמו עם אותו דם? אודה מאוד על תשובתך, תודה, טל
א. יכול להיות שהנוגדן נותר בעקבות אי תאימות עם הילד הראשון. אפשר לבדוק מה המצב אצלו מבחינת Lu - אם הוא a או b ב. נוגדנים אנטי Lua יכולים לגרום להמוליזה אצל העובר - אם רמתם גבוהה ואם הם עוברים לעובר שהוא Lua חיובי. לכן יש לעקוב אחר רמת הנוגדנים אצלך ואחר מצב העובר בבדיוקת אולטרהסאונד - כמו במקרים של אי תאימות Rh. אבל, וכדי להרגיע אותך, זה לא שכיח וגם אם כן זה קל בד"כ ולא בעל משמעות מהותית וזאת בין השאר בגלל שבד"כ אנטיגן זה - Lu - אינו מפותח די הצורך אצל העובר / יילוד כדי להגיב בצורה ממשית ונרחבת עם הנוגדן. ראי http://www.diamed.ch/product_detail.aspx?id=542&navvis= וגם http://tinyurl.com/8vsv2ju בהצלחה