קרישיות יתר וסרזט
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאחר הלידה אובחנה אצלי עשיתי בירור לקרישיות יתר ונמצאתי נשאית לשתי מוטציות: פקטור V לידין ופרוטרומבין G20210A. הרופא הורה לי להפסיק להשתמש בגלולות בשל הסיכון והדגיש שגם אין לקחת גם סרזט. לעומתו, רופאת הנשים שלי אמרה שהיא לא שמעה שיש בעיה של קרישיות כשמדובר בפרוגסטרון בלבד. אשמח לחוות דעת נוספת. תודה
עייני בתשובות קודמות בנושא זה (העזרי בחיםוש בפורום זה לפי פרוגסטרון). בתמצית: הסיכון עם פרוגסטרון בלבד קטן יותר מאשר הסיכון בעת נטילת אסטרוגן, אולי פי 5 פחות, אבל עדיין קיים סיכון מסויים שאינו אפסי. קיום 2 מוטציות המהוות גורמי סיכון לקרישיות יתר בודאי עשוי להגביר את הסיכון.