שאלה על לימפוציטים גבוהים ונויטרופילים נמוכים
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ילד בן 6 מתלונן על כאבי רגל חלשים כמה שבועות. בבדיקה קלינית לא נמצא דבר, בבדיקת דם נמאו 60% לימפוציטים ו- 25% נויטרופילים, ESR של 10, CRP קטן מ- 0.5 איזונופילים 10 אודה לדעתכם לגורם (או שבכלל תקין ?) כולל מה עוד ניתן לבדוק, שחר
לא רשמת את הספירה כולה ולכן לא אוכל לדון בנתונים שלא ראיתי, אבל לשאלתך העקרונית: לפי מה קבעת שהלימפוציטים גבוהים ? או ניוטרופילים נמוכים ? בילדים יש יותר לימפוציטים מאשר ניוטרופילים. ליד הספירה היתה אמורה להיות מצוינת הנורמה שמתאימה לילד בגילו ולא נורמה של מבוגר... מידע בנושא ערכים תקינים של ספירת דם בילדים תוכלי למצוא באתר העזר בעמוד של מונחים בהמטולוגיה http://tinyurl.com/6d2uooo