בדיקות קרישיות יתר עקב hellp
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, היריון ראשון (לפני כ-3 שנים) הסתיים ב- hellp. כעת אני אחרי היריון נוסף ומעוניינת לקחת גלולות. עקב כך הופניתי לבדיקות קרישיות יתר. בזמן הבדיקות נטלתי גלולות נגד היריון המותרות במקביל להנקה. כל התוצאות תקינות למעט 3 תוצאות שנמוכות במקצת: PTT(FSL) - 27.3 - כאשר הטווח הוא 28-45 LAC-SCREEN-RVVT - 36 - כאשר הטווח הוא 37-46 LAC-CONFIRM-RVVT - 29 - כאשר הטווח הוא 30-40 האם התוצאות מעידות על בעית קרישה כלשהי? תודה, קארין
תוצאות בדיקות אלה משתנות ממעבדה למעבדה ואפילו מפעם לפעם באותה מעבדה ולכן המעבדה גם בודקת את היחסים בין הבדיקות השונות וגם אמורה לרשום בסיכום הבדיקה אם נמצא LAC חיובי או לא. נראה לי שלא, אבל חפשי את התשובה המלאה. בכל מקרה... זה לא רלבנטי למה שהיה לפני 3 שנים; זה עלול להשתנות; ובכלל לא מובן מדוע לוקחים גלולות ובודקים בדיקות אם מותר לקחת גלולות... ובעיקר כאשר הבדיקות הללו לא ממש מנבאות דבר לגבי העתיד.... אבל זה כבר נושא אחר.