קוצר נשימה במנוחה ומחלת essential thrombocytosis
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר ציצוביץ שלום רב! אני חולה מזה כ - 6 שנים במחלת ET אני נוטל הידראה ואספירין באופן קבוע ( בעבר אגרילין) רמת הטסיות כיום היא בנורמה מזה מס' שנים. לאחרונה חזרו אצלי בעיות של קוצר נשימה במנוחה (התופעה ארעה גם ב 2004) בבדיקת תפקודי ריאה לפני מס' ימים כתב המומחה למחלות ריאה: " הפרעה רסטקטיבית קלה, ירידה בכושר הדיפוזיה ( יחס כושר דיפוזיה/נפח ריאתי גבולי) בהשוואה לבדיקה הקודמת משנת 2004 נצפתה ירידה קלה בכושר הדיפוזיה. DLCO=68% DLCO/TLC= 83% האם לדעתך קיים קשר בין המחלה או התרופות לתופעה זו? מה עלי לעשות? תודה יעקב
קוצר נשימה יכול להיות תופעת לואי (לא שכיחה) של הידראה. כמובן שיכולות להיות סיבות אחרות, שכיחות הרבה יותר שלא קשורות למחלתך. מה לעשות ? לפנות לרופא (המטפל ו/או להמטולוג).