נטרופניה

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

04/06/2005 | 23:45 | מאת: שולי

ערב טוב לבני (בן 7.5) יש ציקלי - נטרופניה, אובחן אצלו כבר בגיל 7 חודשים. בסך הכל הוא ילד בריא, וכאשר הערכים בדם יורדים, מופיעים אצלו כתמים בעור, שגם הם נבדקו והם לא מחלת עור. לפני יומיים הכתמים התפשטו בצורה מדאיגה מאד, והרופא במוקד שלח אותנו לעשות בדיקות מחר. שאלתי - האם יכול להיות באמת קשר בין הכתמים לנטרופניה , ועל מה יכול העניין הזה להצביע ? תודה שולי

לקריאה נוספת והעמקה
05/06/2005 | 09:48 | מאת: תשובת מנהל הפורום

במחלה זו שכיחים זיהומים בעור בתקופות של נויטרופניה, אך לדברייך הדבר נבדק ונשלל. לא מוכרת תופעה של פיגמנטציה חולפת כחלק מהתסמונת. אולי כדאי לשקול ביופסיה מאחד הכתמים כדי לבדוק במה מדובר ? ראי מאמר סקירה מפורט אודות מחלה זו http://www2.seminhematol.org/scripts/om.dll/serve?action=searchDB&searchDBfor=art&artType=full&id=ashem0390089#head1

27/08/2006 | 13:13 | מאת: הסבתא המודאגת

לצוות המטולוגיה שלום, אצל הנכד שלי אובחן נטרופניה בגיל 11 חודשים,אז הוא אושפז בבית חולים, כהיום הוא בין שנה וחצי, במהך הזמן הזה הוא אושפז פעם נוספת עם חם גבוהה. המלצת הרופא נכון לתקופה זו להמשיך מעקב של בדיקות דם פעמיים בשבוע, בבדיקות דם יש עליות של נטרופלים עד 3000 וירידות עד ל- 600 במהלך הירידות רוב הספירות האחרות יורדות, האם מצב זה יכול להמשך ללא טיפול בנטרופלים, האם נטרופניה נחשבת למחלה ממארת, אודה לכם מאוד אם תתנו מעט אינפורמציה על המחלה. תודה מהסבתא המואגת מאוד מאוד.

מנהל פורום המטולוגיה