קלקסן ומי שפיר

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

09/05/2005 | 16:51 | מאת: לילך

אני בהריון ועומדת לבצע בדיקת מי שפיר. הרופא אמר לי שביום ביצוע הבדיקה לא לקחת בבוקר את הקלקסן אלא רק ביום למחרת. האם זה לא עלול להזיק לעובר שלא לוקחים 48 שעות קלקסן? (אני הטרוזיגוטית לפקטור 5 ליידן ול-MTHFR?)

לקריאה נוספת והעמקה
09/05/2005 | 20:21 | מאת: תשובת מנהל הפורום

ברור שבתקופת הביניים אינך מוגנת כפי שאת מוגנת בעת הטיפול בקלקסן. האם זה סיכון ? במידה מסוימת כן, כי אחרת לא היית מקבלת קלקסן במהלך ההריון. מאידך, ביצוע דיקור מי שפיר בנוכחות קלקסן מהוה סיכון שונה. סיכון לדימום ואולי הפלה. גם בדיקת מי שפיר ללא קלקסן אינה נטולת סיכון. כמו בכל נושא רפואי - יש לשקול את הסיכון לעומת התועלת. אם בדיקת מי השפיר הכרחית (גיל מבוגר, היסטוריה מחשידה, מחלות גנטיות במשפחה), הרי שהסיכון בביצועה תוך טיפול בקלקסן גבוה יותר כנראה מהסיכון בהפסקת הטיפול זמנית. אם בדיקת מי השפיר אינה נדרשת מבחינה רפואית כנראה שההחלטה צריכה להיות שונה.

02/06/2006 | 19:45 | מאת: אלה

אני בהריון ראשון בשבוע 18.שלושה חודשים לפני ההריון היה לי סיפור של dvt ברגל כנראה בגלל גלולות. לא הספקתי לעבור בדיקות גנטיות מורחבות ומהבדיקות שהספקתי לעשות לא גילו אצלי בעיה כלשהי של קרישיות יתר. מאז מקרה ה-dvt קיבלתי קומדין ובשבועיים הראשונים של ההריון גם הייתי עם קומדין כי ההריון לא היה מתוכנן. ברגע גילוי ההריון העבירו אותי לקלקסן.כיום סיימתי את הטיפול האינטנסיבי של קלקסן 60 מ"ג פעמיים ביום וכיום אני מקבלת 60 מ"ג פעם ביום בהמלצה של רופא עם סיום המינון הטיפולי. עשינו שקיפות עורפית וסקירה מוקדמת והתוצאות היו תקינות. שאלות: 1.האם יש סכנה לעובר בעקבות נטילת הקומדין בשבועיים הראשונים של ההריון? 2.האם מותר לקחת אפידורל או משכח כאבים אחר בזמן הלידה.ומה הסיכונים אצלי? 3. האם במקרה חרום מותר יהיה אצלי לעשות ניתוח קיסרי ומה הסיכונים?

מנהל פורום המטולוגיה