מחלת קסטלמן (מסוג תא פלזמה - PLAZMA CELL )

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

14/01/2005 | 23:47 | מאת: יחזקאל

ד"ר שלום בביופסיה (בבלוטת הלימפה) שאחי ביצע ניתנה אבחנה כי יש התאמה ל CASTLEMAN DISEASE, PLASMA CELL TYPE" . אחרי שהפכתי את האינטרנט בנוגע לקצת אינפורמציה על המחלה, מצאתי הרבה מידע באנגלית ממנו הבנתי באופן כללי ביותר במה מדובר. אשמח אם תוכל לפרט קצת יותר בנושא כמו: ממה נגרמת המחלה, מאפיינים (במקרה החמרה, למשל), האם ניתן להירפא ממנה, סכנות וטיפול מומלץ. בתודה מראש, יחזקאל

לקריאה נוספת והעמקה
15/01/2005 | 19:33 | מאת: תשובת מנהל הפורום

מחלת קסטלמן של תאי פלסמה היא מחלה בה יש בלוטה/ות מוגדלות, פעמים רבות בבית החזה, אבל יכול לערב בלוטות בכל מיניאזורים בו זמנית, ואשר מלווה לעתים בחום, המוליזה, ירידה במשקל, פריחה ועוד. יש צורה של קסטלמן שהיא רב מוקדית ויש שהמחלה ממוקדת למקום אחד. המחלה הרב מוקדית קשורה לוירוס הרפס 8 ויותר קשה ממחלת קסטלמן חד מוקדית (סיבתה של זו אינה ידועה). אם מדובר בבלוטה בודדת אפשר לעתים להוציאה בניתוח ואם המקום לא נגיש לניתוח בקלות אפשר להקרין אותה. מחלה רב מוקדית דורשת לעתים טיפול סיסטמי בסטרואידים ובתרופות ציטוטוקסיות (כימותרפיה) והקרנות. http://www.thedoctorsdoctor.com/diseases/castlemans_disease.htm הטיפול הוא סטרואידים ובד"כ

09/01/2007 | 16:12 | מאת: מני

שלום אימי זוהתה לפני כחודשיים כחולה במחלת קסטלמן , מאז היא עוברת מסכת של רופאים ולאחרונה הגיע לטיפול רופאה המטולוגית . מאז היא נשלחת לבדיקות אינסופיות הכוללות בדיקות דם , CT כרגע זוהה מיקום אחד ודאי שזה בחזה .עד כה לא ניתן מענה ע"י טיפול . שאלותי הן : ממה נובעת המחלה ? האם ניתן להירפא ממנה ? במידה ולא איזה איכות חיים יש לחולים ? איזה טיפולים / תרופות ניתן לקבל לריפוי / הקלה ? אימי מתלוננת על עיפות וחוסר אנרגיה האם זה מאפיין המחלה ומה ניתן לעשות לשם שיפור המצב ?האם יש תופעות לואי נוספות ? האם יש מרכז מידע למחלה או מרכז רפואי המתמחה במחלה זו ? האם יש תמיכה מקצועית לחולים במחלה ?. לתשובתכם בהקדם אודה מני

09/01/2007 | 16:13 | מאת: אבי

שלום אימי זוהתה לפני כחודשיים כחולה במחלת קסטלמן , מאז היא עוברת מסכת של רופאים ולאחרונה הגיע לטיפול רופאה המטולוגית . מאז היא נשלחת לבדיקות אינסופיות הכוללות בדיקות דם , CT כרגע זוהה מיקום אחד ודאי שזה בחזה .עד כה לא ניתן מענה ע"י טיפול . שאלותי הן : ממה נובעת המחלה ? האם ניתן להירפא ממנה ? במידה ולא איזה איכות חיים יש לחולים ? איזה טיפולים / תרופות ניתן לקבל לריפוי / הקלה ? אימי מתלוננת על עיפות וחוסר אנרגיה האם זה מאפיין המחלה ומה ניתן לעשות לשם שיפור המצב ?האם יש תופעות לואי נוספות ? האם יש מרכז מידע למחלה או מרכז רפואי המתמחה במחלה זו ? האם יש תמיכה מקצועית לחולים במחלה ?. לתשובתכם בהקדם אודה אבי

מנהל פורום המטולוגיה