wbc נמוך האם יש סימנים חיצוניים?

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

30/09/2004 | 20:47 | מאת: יגאל הרשקו

שלום אני צעיר בן 22 ויש לי WBC נמוך ממש בקצה החריגה-5 רציתי לשאול האם יש סימנים חיצוניים על בן אדם בעל WBC נמוך? והאם זה גורם לעייפות יתר? קושי בהתעוררות בבוקר? או לחיוורון וכאלה? תודה רבה. וחג שמח. נ.ב שאר הבדיקה תקינה!!!

לקריאה נוספת והעמקה
01/10/2004 | 00:06 | מאת: אילן

ראשית, אין אתה סובל מלויקופניה (ירידה בתאי הדם הלבנים, WBC=White Blood Cells) וכמות של 5000 לויקוציטים הינה תקינה בהחלט - במיוחד בהעדר סימני ירידה אחרים במרכיבי הספירה הלבנה: EOS.ABS, NEU.ABS, LYM.ABS, BAS.ABS MONO.ABS (ולעיתים, גם פחות מ5000 לויקוציטים עדיין נחשב תקין, בתלות בסיפור הקליני), אך למען קוראי הפורום: לויקופניה עצמה אינה בעלת סימפטומים, אך משאירה את החולה עם מערכת חיסון לקוייה ולכן מתרחשים דלקות וזיהומים שונים בהארעות הרבה יותר גבוהה מן הממוצע (שכן חסרים מרכיבים שילחמו בפתוגניים=גורמי מחלה), מה שגורם להופעת סימני מחלה כגון חולשה, חום, תחושה כללית רעה ושאר תופעות בסגנון.

03/10/2004 | 17:25 | מאת: תשובת מנהל הפורום

א. כדאי שתרשום את כל תוצאות הספירה, כולל הספירה המבדלת. ב. מהו מוצאך ?

מנהל פורום המטולוגיה