פוליצטמיה המשך הטיפול

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

03/01/2020 | 10:21 | מאת: בן

שלום ד"ר. כבר מעל שנה יוצאים ערכים גבוהים של המוגלובין,המטוקריט וכדוריות דם אדומות. לאחרונה ההמטוקריט הגיע כבר 55 וההמוגלובין 18.3. בתחילת השנה שהתחלתי את הבירור jak2 יצא שלילי, epo יצא 16.7 mu/ml ובדיקת שינה יצא דום נשימה בדרגה קלה ושאין צורך בטיפול. בנוסף, הטסיות מעט נמוכות בבדיקות (סביב ערך של 120), ומחסור קל גם בויטמין b12 בבדיקות. ana יוצא חיובי כל הזמן (ראומטולוג לא הגיע למסקנה). מבחינתי, אני סובל לפעמים מפריחות על החזה והפנים ולפעמים מגרד בלילה וכאבי ראש. כבר איני נמצא במעקב אצל המטולוג כי אמר שאין צורך בשום טיפול. האם לדעתך יש מקום לחזור על בדיקות מסויימות (כמו jak2, epo), להתחיל טיפול כל שהוא? אין זה מסוכן בפוליצטמיה משנית שהדם סמיך? אציין שבשל גילי הצעיר (21) המטולוג העדיף שלא אקח אספירין. אודה להכוונה וייעוץ ממך!

לקריאה נוספת והעמקה
04/01/2020 | 14:17 | מאת: ניב

בנוסף, רמת הנתרן נמוכה מעט בבדיקות. זה מצביע על כך שאני מיובש או ההפך? כי אני כן מקפיד לשתות, זה אינדקצייה אם הפוליצטמיה נגרמת מהתייבשות?

על מנת לשלול פולצטמיה ראשונית לעיתים מבצעים בדיקה לאקסון 12 ובדיקת מח עצם אך לא ברור אם במקרה שלך יש צורך בכך. לגבי פולצמיה משנית-אין תשובה חד משמעית לגבי הסכנה בהמוגלובין הגבוה. לעיתים מבצעים הקזות אם ההמוגלובין /המטוקריט גבוה מאד. בכל מקרה מומלץ לטפל בסיבה לפולצטמיה.

מנהל פורום המטולוגיה