פנאומטורקס ספונטני, האם לעבור ניתוח?

דיון מתוך פורום  ניתוחי לב וחזה

23/06/2012 | 20:17 | מאת: משתמש1

שלום, בן 22, היה לי פנאומורקס ספונטני מצד ימין לפני כחודש, הלב זז לצד, ריאה ימנית קרסה, זאת הפעם הראשונה שזה קורה. עשו לי נקז. לפי התוצאות של CT עכשיו הכל בסדר. בביקור אצל פולמנולוג הוא המליץ לי לעשות ניתוח, לחתוך רקמה מהריאה ו"להדביק" את הריאה לקרום. אני לא יודע אם לעשות או לא, אני יודע שיש סיכוי שזה יחזור אבל אחרי שחשבתי מה הולכים לעשות לי בניתוח אני כבר לא כל כך בטוח אם אני רוצה לעשות אותו בכלל. האם קיימות שיטות אחרות לטיפול מניעה של פנאומטורקס אבקש דעה של רופא, ואם אפשר פירוט על הניתוח ואילו תוצאות שליליות יכולות להיות לאחר הניתוח, משום מה הרופאים המליצו לי על הניתוח כל כך בחום שאני כבר חושד. האם הטכנולוגיה של הניתוח מתקדמת ועברה ניסוי? כמו כן לפי מה שהבנתי גם אחרי הניתוח זה יכול לחזור, מה קורה אז? בתודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
24/06/2012 | 21:01 | מאת: ד"ר רונן גלילי

שלום, בדרכ מקובל לבצע טיפול ניתוחי לאחר האירוע השני של פנאומותורקס. הניתוח ידוע ומקובל מאוד ומטרתו להקטין משמעותית את הסיכון של אירוע נוסף ואם אכן יתרחש הריאה תהיה מוגנת מקריסה עקב האויר. ישנם מקרים מסויימים בהם מומלצת התערבות כבר לאחר הפעם הראשונה ויש לבחון לגופו של עניין. ממליץ כי תפנה להתייעצות עם מנתח חזה. תוכל לפנות למרפאתנו ולתאם תור לבדיקה. דר גלילי

24/06/2012 | 23:22 | מאת: משתמש1

תודה רבה דר גלילי על התשובה! אם אני יעשה את הניתוח, האם אחרי הניתוח אני ירגיש שינוי כלשהו? כלומר אחרי זמן ההחלמה האם יהיה שינוי בהרגשה הרי הריאה תיהיה דבוקה לבית החזה, האם אני יהיה מוגבל מפעילויות מסויימות עקב כך? מה יקרה אם הניתוח לא יצליח? תודה.

מנהלי פורום ניתוחי לב וחזה