חיסון רביעי לקורונה אחרי צינתור טרי

דיון מתוך פורום  ניתוחי לב וחזה

05/02/2022 | 16:39 | מאת: בועז

שלום דוקטור! לאור החוסר בנתונים, רציתי לשאול האם לידיעתך יש סיכון לעשות את החיסון הרביעי לקורונה? אני לאחר התקף לב וצינתור טרי וחושש מאוד מצד אחר להידבק בקורונה ומצד שני מהחיסון הרביעי. תודה!

05/02/2022 | 16:49 | מאת: בועז

רק מוסיף פרטים חסרים - בן 48 , EF=50%

שלום, לאור המידע המחקרי הקיים היום שהצטבר מהחיסונים הקודמים, הסיכון בסיבוכי המחלה, במקרה של הידבקות, גדול מהסכנות התיאורטיות של החיסון אשר הוכח כבטוח למדי, אחד מהסיבוכים המתוארים והמדוברים מהחיסונים הקודמים הינו מיוקרדיטיס (דלקת של שריר הלב) שקיים בשיעור נמוך מאוד ! מאפיין בדכ גברים צעירים, ולרוב מחלה קלה וגם בסיבוך זה לא ידוע על קשר למחלת לב איסכמית דווקא. בחולים לאחר ניתוח אנחנו מבקשים לדחות את החיסון לעוד מספר שבועות וגם זה לא מתוך מקור מוסמך או מחקר גדול שנעשה בעניין מתוך הגיון שלא למסך חום, זיהום או סיבוך אחר לאחר הניתוח. לסיכום ההמלצה היא להתחסן גם בחיסון הרביעי אצל חולים עם מחלות רקע (שלא עברו ניתוח) כגון מחלות לבביות כמו שאתה מתאר. בברכה, ד"ר ארי ניימרק. תשובה זאת נכתבה בשיתוף עם המצנתרים ד"ר ליאור פרל וד"ר עמוס לוי מהמחלקה הקרדיולוגית בבילינסון.

06/02/2022 | 09:48 | מאת: בועז

היי דוקטור, תודה על התשובה המהירה והמפורטת! מאחר ואני לאחר ניתוח (הצינתור שלי היה טיפולי עם סטנט חדש לפני כשלושה חודשים), האם לדעתך כדאי לי לעשות את החיסון הרביעי או להמתין בינתיים?

ניתוח הכוונה ניתוח לב כגון ניתוח מעקפים, ניתוח להחלפת אבי העורקים, ניתוח להחלפת או תיקון מסתם וכדו, אתה עברת צינתור ולא ניתוח. כמו שכתבתי ההמלצה אחרי צינתור בין אם אבחנתי או בין אם טיפולי הוא להתחסן בחיסון הרביעי. ארי

מנהלי פורום ניתוחי לב וחזה