נשירת שיער

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית - ויטמינים בשיתוף מרכז רפואי רבין

26/11/2004 | 21:48 | מאת: איילה

אני רוצה להעלות בעיה, שלמרות שחקרתי עליה באינטרנט, עדין אני לא מצליחה לצאת עם דעות ברורות. נשירת שיער בהמון מקומות כותבים שהיא יכולה לנבוע מאיזושהי טראומה זמנית של הגוף (אני מדברת על נשירת שיער בגילאי 25+ אצל נשים), הריון, תקופה של חסרים תזונתיים . . .ולאחר תקופת איזון ושינו היא עוברת. השאלה שלי, יש לי קרובת משפחה צמחונית מגיל 12 או פחות, שבשנים האחרונות החלה לאבד את השיער שלה, למרות שפנתה לרופא משפחה, המטולוג (בגין אנמיה כרונית) ואף רופא עור בשנים האחרונות לא הוצע לה טיפול לנשירה, ובשנה האחרונה הפסיקה ללכת לרופאים, אך ניתן לראות באופן ברור קרחות קטנות בראשה. יש לציין שהיא מקבלת תוספים של ויטמין בי 12 וברזל, בצורה עקבית, ורמתם תקינה. אני אשמח להצעות שלכם, אבל יותר מזה הייתי רוצה להבין עד כמה הנשירה הזואת היא עניין הפיך (גם אם היא נמשכת מספר שנים, בהדרגה), האם זה קושר לגיל1מצב רפואי . . אודה על כל תשובה או הפניה לקישור מתאים.

לקריאה נוספת והעמקה
27/11/2004 | 01:21 | מאת: סיוון

שלום איילה, אני רוצה לספר לך מה היה לי. כשהייתי בת 11, בריאה לגמרי, לא צמחונית, התחיל לנשור לי השיער בכמויות אדירות. אף רופא עור (והלכנו לעשרות אם לא למאות) לא ידע לומר ממש מה קורה. כל הבדיקות יצאו תקינות ולאף אחד לא היתה תשובה. בינתיים התחלתי ללכת לבית הספר עם פאה שהזמינו לי (לא מעט בושה, תאמיני לי). בתקופה הזאת דקרו אותי במשך חודשים ארוכים בזריקות של כל קבוצת הוויטמינים B (B12, B6, B2 ועוד משהו). כלום, לא עזר בגרוש. ואז רופא זקן ומפוקפק המליץ לאמי הנואשת לגרד בצל, לעסות את המיץ לתוך הקרקפת ולשים את העיסה הנותרת על השיער. לשבת עם שקית ניילון על הראש לא פחות משעתיים, אם אפשר יותר - מה טוב. מאז עברו עשרים שנה אבל אני עדיין זוכרת איזה סבל זה היה: המיץ טפטף לי מאחורי האוזניים, הראש כאב כי לא היה לשיער אוויר, ניסינו להמציא פטנטים כדי להקל עליי ובסופו של דבר התרגלתי והיו ימים שישבתי עם הדבר המסריח הזה במשך 8 שעות שלימות!!! תוצאות: אחרי חודש של הפרוצדורה יום כן יום לא, היו התוצאות הראשונות, אחרי חודשיים בערך הורדנו את קצב הטיפול לפעמיים ואחר כך פעם אחת בשבוע. אחרי מספר חודשים (כן, המצב שלי היה עגום כל כך שנדרשו לי חודשים כדי להפסיק בבטחה את הטיפול. בסופו של דבר היה לי שיער כזה שלא היה לי בחיים (לא לפני ולא עכשיו, לכן אני שוקלת לחזור לטיפול המנצח הזה). יש לי תמונות שהשיער נראה כמו פיאה, לא להאמין שזאת אני עם שיער אמיתי! חסרונות - לא קל לעשות את זה בצורה נכונה. דורש הרבה רצון. בנוסף, אין מה לעשות - יש ריח של בצל. נכון שכששוטפים עם שמפו ריחני והשיער מתייבש - כמעט ולא מריחים, אבל אני עוד זוכרת איך שנאתי את הריח הזה שרדף אותי בכל מקום, ואף אחד לא הבין על מה אני מדברת (לא מריחים ממרחק). בגלל שעברתי את זה על בשרי, ועברתי הרבה בדיקות כואבות ומגעילות, שהיו תקינות ולא נמצאה הבעיה האמיתית, אני יכולה לומר לך שזה היה שווה מאוד מאוד. לא נעים אבל שיער לתפארת. וזה גם החזיק די הרבה זמן (שנים) אחר כך ראיתי שוב דלדול מסויים ופחדתי להגיע למצב בו הייתי, אז התחלתי בלי היסוס שוב לעשות את ה"מסכות" האלה לשיער. אם יש לך שאלות, אני לרשותך. אם זה עבד אצלי (והייתי כבר עם כמעט קרחת עגולה) אני לא רואה סיבה שזה לא יעבוד אצל מישהי אחרת. מה גם שזה טיפול זול, טבעי ואין סיכוי שהוא מזיק למערכת אחרת בגוף (כמו הרבה טיפולים תרופתיים). שיהיה בהצלחה!!

28/11/2004 | 21:46 | מאת:

איילה שלום, ישנן סיבות רבות שעלולות להוביל לנשירת שיער, לא בהכרח תזונתיות. מבחינה תזונתית יש להקפיד על דיאטה מאוזנת ומגוונת המכילה מזונות מכל קבוצות המזון- להקפיד על צריכה נאותה של חלבון ולעקוב אחר רמות ברזל, ויטמין B12 ואבץ ( במצבי חסר להוסיף תוספי מזון מתאימים). כאן באתר התפרסמה כתבה של דר' הרט - http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Article/xID/150/xCT/75 בברכה, רונית ענבר