בדיקת CT עמוד שדרה
דיון מתוך פורום כירופרקטיקה ובריאות הגב
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אבי , בן 69, עבר סריקה טומוגרפית ממוחשבת של ע"ש לומבלי במנח אקסיאל. בממצאי הסריקה נרשם, בין היתר, כך: א. בצילום הצדדי הדיגיטלי מודגמת ספונדלוליסטיזיס דרגה 1 של L5 על S1. קיימת לומבריזציה של S1. ב. סריקת L2-L3: אוסאופיט קדמי בגוף חוליית L2. מודגם ניוון של הדיסק עם תופעת ווקום. ג. סריקת L3-L4: קיימת בליטה גלובלית קלה של האנלוס ועם לחץ על הנוירופורמינה השמאלית. ד. סריקת L5-S1: מודגם שבר ב-PARS INTERARTICULARIS משני הצדדים. לסיכום: ספונדלוליזיס וספונדלוליסטיזיס בגובה L5-S1. לומבריזציה של S1. שאלותי הן: א. מה כל זה אומר? ב. האם יש מקום לטפל בחלק מהבעיות או בכולן? ג. האם מדובר בטיפול פולשני, כמו ניתוח?
שלום אילנה א. תהליכי שחיקה וניוון בחוליות התחתונות בגב התחתון. החלקה של חוליה על רעותה כמצוין בלט דיסק קל. ב. טיפול שמרני עשוי להועיל לכלל הבעיות המצוינות. ושוב, כפי שאני נוהג לציין הטיפול הכירופרקטי יעיל מאוד בשיפור תפקודי עמוד השדרה (ללא שינויי מבני) להביא להקלה בכאב ושיפור בתפקוד הכללי. בהצלחה
תודה רבה ושנה טובה
תודה רבה ושנה טובה