אי שיוך שמות

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

10/05/2002 | 08:21 | מאת: צפנת

שלום רב. בתי יעל בת חמש וחצי, ילדה חמישית במשפחה בת ששה ילדים. לומדת בגן חובה ועתידה להתחיל כיתה א' בשנה"ל הבאה. יעל חיונית מאוד, אינטלגנטית, בעלת שפה עשירה ביותר ומתקשרת עם הסביבה במגוון גילאיה באופן מצויין. היא רכשה את לימוד המספרים והאותיות בגן באופן חלק וללא בעיות. לכאורה אין בעיה כלל. דבר אחד מציק לי. היא אינה יודעת לשייך את שמות הסבים והסבתות . כשהיא משוחחת איתן בטלפון היא רואה את דמותן מולה. היא יודעת אם היא מדברת עם "סבתא עם הקוקו" או עם "סבתא בלי הקוקו", אבל לא יודעת לאמר מי מהן היא סבתא מלכה ומי סבתא מרים. היא גם לא יודעת מי מן הסבים (לפעמים היא שוכחת איך קוראים לסבים שלה) הוא בעלה של מי מבין הסבתות. נסיון לשייך בעלי חיים למקומות המגורים שלהם וכדו' עלה יפה מאוד, כך שלא ממש ברור לי מהיכן נובעת הבעיה. שוחחתי עם האחות בתחנה לבריאות המשפחה והיא טענה שכל עוד יעל יודעת לספר סיפור על תמונה, לשייך דברים אחרים וכו', הכל בסדר. בדיקות התפתחות שגרתיות עלו יפה ובהתאם לגילה. (יש לציין כי עקב המרחק מעיר המגורים של הסבים והסבתות אנו בעיקר משוחחים איתם בטלפון ולא נפגשים לעיתים קרובות) האם לדעתך יש בעיה המצריכה התערבות? תודה צפנת

לקריאה נוספת והעמקה

לדעתי נשמע מתאורך שמדובר על חוסר ידיעה או הכרות מספקת עם בני המשפחה. נסי ללמדה על ידי תמונות של כל אחד מבני המשפחה וספרי לביתך סיפורים קצרים על כל אחד, כך שיהיה לה נקודת התיחסות וסיפור להזדהות וזהות של כל אחד. נסי להציב את התמונות כך שיהיו זמינים ותוכלי לקשרם לכל אחד שמטלפן. לא נירא לי כקושי בלמידה אלה בילבול ברור בין דמויות פחות קרובות ומוכרות לה.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה