תינוקת לא מדברת---------------------------------

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

21/09/2016 | 13:41 | מאת: מיקה

יש לי תינוקת בת 7 חודשים (6 חודשים מתוקן). היא לא מוציאה הגה מהפה. בעיקר מחייכת, לפעמים תופסת חשק ו"שרה" אבל לא מוציאה הברות ברורות כמו אב בה טה דה שלפי הבנתי מצופה כבר בגיל הזה. אין חשש לבעיה בשמיעה. היא מגיבה יפה כשקוראים בשמה. אם מדברים אליה רואים קצת את הלשון זזה אבל היא לא מוציאה הגה. באופן כללי גם שקטה רוב היום. אנחנו די חוששים שיש בעיה התפתחותית בדיבור. האם זה מצב שיכול להעיד על בעיה? מה אפשר לעשות עם זה? איך נדע אם זה תקין או לא? ואם לא - מה עושים? ובאיזה שלב כבר להניף דגל אדום?

לקריאה נוספת והעמקה

האם היא יוצרת קשר עין ועוקבת אחר הנעשה סביבה? האם היא בוכה בקול? רצוי לפנות לרופא ושהיא תעשה בדיקת שמיעה, ואחרי זה, אם זה ממשיך אז תפנו לקלינאי תקשורת או למכון להתפתחות הילד בהצלחה

22/09/2016 | 07:09 | מאת: מיקה

יוצרת קשר עין ועוקבת בוכה בקול אין לי הרושם שיש בעית שמיעה. אם אני עושה רעש פתאומי היא מסתובבת, היא נבהלת מרעשים פתאומיים, היא מסובבת ראש כשקוראים לה אפילו ממרחק של 3 מטר... באיזה גיל עליי לפנות לקלינאית תקשורת בנושא? כמה זמן עוד לתת לה "להפתיע אותי"? אתמול בחנתי אותה והיא פעם בשעה בערך הוציאה קול של באבא למשך שתי שניות... האם זה מספיק טוב או שזה היה ככל הנראה מקרי?

22/09/2016 | 07:11 | מאת: מיקה

לציין שהייתה לה בעיה גם לבלוע ברזל. עד גיל 5.5 חודשים בערך היא עדיין הייתה פולטת את הכל החוצה. עם הטעימות גם עשתה לי בעיות ולא הצליחה לבלוע ורק בחודש האחרון בגן היא התחילה לאכול מנות של פירות וירקות ועדיין עושה הרושם שלא ממש התאפסה טוב על פעולת האכילה עם הלשון... עושה את זה כמו "טירונית" משתמשת בלשון קצת יותר מדי לדעתי בזמן האכילה.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה