עיכוב בדיבור עקב חשיפה לכמה שפות

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

01/10/2014 | 16:32 | מאת: יפית

בני בן 9 חודשים תקשורתי פעיל ומתקדם מבחינת התפתחות מוטורית, בקושי משתמש בקולו , לא מנסה לתקשר בקול ורוב הזמן שקט, רציתי לדעת מתי הנושא טעון בדיקה ואיך לעובדה שהילד חשוף מיום היוולדו ל3 שפות ישפיע על עיכוב בדיבור אביו והמטפלת שלו מדברים איתו רק ב ספרדית אני אימו מדברת איתו חרוב בעברית ומעט באנגלית (אני מתקשרת עם אביו והמטפלת באנגלית שכן טרם למדתי ספרדית ) ובני משפחתי מדברים איתו בעברית בעוד שבני משפחתו של בעלי בספרדית.. איך זה משפיע על השימוש בקול ובשפה? ועל תחילת הדיבור של הילד בעתיד?

לקריאה נוספת והעמקה

כעת ההשפעה בעקר על התפתחות הבנת שפה, חשוב שכל מבוגר יקפיד על שפה אחת ולא לעבור בין שפות, כי זה מבלבל ומעכב. לגביה דיבור, האם עבר בדיקת שמיעה? ילדים עם ליקוי שמיעה נעשים "שקטים" בגיל 7-9 חודשים, לעומת ילדים ללא קשיי שמיעה. למה את צריכה ללמוד ספרדית? האם אתם במדינה דוברת ספרדית? חשוב לדבר עם הילד, בשפה של הרגש... באותה שפה שתחבקי וגם תכעסי עליו, זאת שפה האם! לא רק טכני.

20/10/2014 | 21:54 | מאת: יפית

תודה רבה על ההתייחסות (: אנחנו חיים רוב השנה בקוסטה ריקה שפת המקום ספרדית, ו4 חודשים בשנה בארץ אני ישראלית דוברת עברית. הבעיה הכי קשה שאני קצת לא יודעת איך לפתור זה שביני לבין בעלי השיח באנגלית (הוא לא מדבר עברית ואני לא ספרדית) וזה עוד שפה ברקע שנראה שלילד גם ככה יש קושי מסויים כי הוא בקושי ממלמל ובטח לא מקשקש או משמיע הברות כמו מהמה באבא וכאלה.. עשינו לו בדיקת שמיעה בגיל 3 חודשים ובגיל שמונה חודשים- מכשיר כזה ששמים באוזן הפעוט שבודק- הבדיקה ב2 הפעמים יצאה תקינה. השאלה עם זה כן יכול להיות תוצר של כל השפות או שילד יכול לא לקשקש ולברבר בגיל 9 חודשים והכל עדין תקין או שבוודאות שלא? הוא מראה לנו בשפת גוף מה הוא רוצה, למשל שהוא עייף ואני לא מבינה את זה הוא זוחל למיטה נעמד מבחוץ על הסורגים ומנסה לעלות על כפות האצבעות ולמשוך את עצמו פנימה תוך כדי שהוא מילל.. שבא לו להשתולל ולהשתעשע הוא יצחקק ויתחיל לזחול מהר מהר ואז יסתכל אחורה לראות שאני באה לתפוס אותו.. הוא לא מצביע על דברים ולא עושה ביי ביי אבל הוא כן ישחק איתי בכדור או יעשה דברים אחרים שמראים היטב מה הוא רוצה או לא רוצה וכו.

20/10/2014 | 22:00 | מאת: יפית

ליקוי שמיעה יכול גם להיות כזה שהוא כן שומע אבל איכות השמע לא טובה? כי הוא באמת נעשה יותר שקט מאז גיל 7 חודשים ולפני זה עיקר הקולות שהיה עושה היו צעקות מצחיקות כאלה (כנו צווחות גוזל) או שאיפת קול פנימה, זה לפעמים נראה לי שהוא מנסה אבל לא יודע איך להפיק קול ולהביע את עצמו בקול למרות של צחוק בכל רם או להתלונן הוא יודע היטב ומפיק תוך כדי את מיטב הצלילים (:

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה