טיפול לאחר ניתוח במיתרי הקול.

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

15/12/2013 | 13:39 | מאת: אילנה

שלום וברכה ! לפני שבועיים וחצי נותחתי להסרת פוליפ ויבלת ממיתרי הקול. הניתוח עבר בהצלחה לדברי הרופא.למרות שמלאתי אחר כל ההוראות (שתיקה ואח"כ דיבור מופחת) הקול חלש וצרוד מאד. לדברי הרופא- יש להמתין. ברור שאינני רגועה, שכן עבר כבר די הרבה זמן. שאלותי : האם מנסיון כקלינאית : מהו פרק הזמן בו רואים שיפור לאחר הניתוח ? האם אפשר לגשת לטיפול אצל קלינאית? האם זה יכול לזרז את ההחלמה ? בברכה ותדה

לקריאה נוספת והעמקה

השאלה הכי חשובה, האם יש לך תוצאה של בדיקת הביופסיה של הפוליפ? בכל מיקרה, חשוב לדעת כי יש סוגים שונים של ניתוחים אשר יכולים להשפיע בדרכים שונות על החלמת הרירית הויברטורית במתרי הקול. שבועיים וחצי זה מעט זמן, אבל כדאי כבר לקבוע תור, כי אולי תהיה לך המתנה. מכוון שעברת ניתוח קופת חולים חייבת לשלם עבור הטיפול, במסגרת ביטוח הבריאות הממלאכתי. תבקש מהרופא הפנייה ותגש לקלינאי תקשורת בעלת נסיון בטיפול קול, אולי באותו בית חולים בו נותחת או בקהילה. תביא איתך את דווח הניתוחי וההפניה מהרופא כדי לאפשר לקלינאי קביעת עמדה טיפולים מעודכנת. בהצלחה והמון בריאות.

15/12/2013 | 16:42 | מאת: אילנה

הביופסיה תקינה לחלוטין. הניתוח בוצע באופן פרטי.אין בעיה של מימון הקופה מפני שאני עוסקת בהוראה. אבל אני מעוניינת להגיע לטיפול פרטני ולא קבוצתי אצל מומחה/ית בתחום באזור המרכז. האם תוכלי להמליץ? אפשרי גם באופן פרטי. תוך כמה זמן מהניתוח צפוי שיפור בקול לפני תחילת טיפול מנסיונך ?

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה