קושי בדיבור

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

20/10/2013 | 12:32 | מאת: גילי

שלום רב, ביתי היום בת שנתיים וחודשיים. לפני שלושה חודשית כתבתי כאן כאשר אוצר המילים שלה היה בערך 70 מילים שאת רובן ביטאה רק בסופן. היום אומנם ישנו שיפור גדול באוצר המילים ואפשר לומר שאין מילה שהיא לא יודעת או לפחות מנסה לומר אך עדיין לא מדובר במילים שלמות. ברובן היא אומרת רק את ההבהרה או שתיים אחרונות. בנוסף אני מבחינה בקושי שלה לחבר בין מילים. יש ממש מעט מילים שהיא מחברת ביניהן. האם זו התקדמות תקינה? האם אני צריכה לפנות לדעת מומחה? הגננת שלה חושבת שכדאי לפנות למומחה כי היא לא מחברת מספיק מילים ומדברת יחסית בשקט מידי. אשמח לשמוע לדעתך.

לקריאה נוספת והעמקה

כדאי להתיעץ עם קלינאי תקשורת, דרך קופת חולים. הקלינאי תעשה הערכה ותתן לך הדרכה, ולפי שיקולה תטפל כעת או תעקוב בלבד, באופן דוק. העקר שתקבלי מענה אישי כי כניראה יש איזה עכיוב. האם היא עברה בדיקת שמיעה?

20/10/2013 | 21:06 | מאת: גילי

תודה על התגובה. היא לא עברה בדיקת שמיעה פרט לזו שעושים לתינוקות עם רעשן כשהם ממש קטנים. אני מניחה שאת מדברת על בדיקה מעמיקה יותר. יש לי מעקב התפתחות בעוד כשלושה שבועות בטיפת חלב של גיל שנתיים ..האם אחכה עד הבדיקה שם או שעדיף לי כבר לקבוע לקלינאית ובדיקת שמיעה? אני יכולה בכלל לקבוע לבד ללא הפנייה לבדיקת שמיעה?

כדאי לפנות כבר לקלינאי תקשורת, תתיעצי עם הרופא ילדים גם לגבי בדיקת השמיעה. הבדיקה בטיפת חלב,נחמדה אבל לא תיתן לך מענה מספיק

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה