דחיסת לשון

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

14/01/2005 | 19:06 | מאת: יעל

בתי מדברת ברור,אך האורטודנט טוען כי בבליעה יש תופעה של דחיסת הלשון כלפי השיניים הקדמיות. האם זה הגיוני שיש בעיה רק בבליעה ולא בדיבור? איך מטפלים? עד איזה גיל ניתן לשנות הרגלים? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

העניין מוכר למדי בקרב אורטודונטים וקלינאי התקשור. מדובר על דגם בליעה המקדם את הלשון לכוון השיניים ודוחף אותם החוצה. האבחון בידי קלינאי תקשורת, קל יחסית, וההצלחה בטיפול תלויה במודעות ובשלות של הילד, בשיתוף פעולה וכמובן, במידה והתופעה אכן קיימת. לאבחון פני לקלינאי תקשורת העובד בתחום ההיגוי. כל הכבוד לאורטודונט ששם לב. ההצלחה של הטיפול האורטודונטי, לטווח ארוך, תלוי גם בהצלחה להמנע מדחיפת השיניים החוצה!!!!

הארטודונט צודק, במיקרים רבים במהלך הבליעה (קל רוק, שתיה או אוכל) הלשון נתמכת על השיניים הקידמיות וגורמת להם לצאת החוצה, עד ליצירת מרחב בין השיניים העליונות והתחתונות (מנשך פתוח). הטיפול התנהגותי, אצל קלינאי תקשורת המתמצא התחום זה, יהיה מוצלח ככל שהילד או המטופל, מבין את העניין, מעוניין לשנותו וגם לתרגל. בד"כ הטיפול קצר מועד ומסיעה בהבטחת הצלחת הטיפול האורטודנטי, לטווח ארוך. כדאי שתפני לאבחון וטיפול, לפני התחלת הטיפול האורטודנטי והכנסת מכשירים ופלטות לפה.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה