חוסר רצון לשתף פעולה מצד הילד

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

16/06/2004 | 12:27 | מאת: ורד

שלום בני בן ה5 עבר אבחון ונקבע כי צריך טיפול אצל קלינאי תקשורת (בעיות שליפה ועד) הבעיה-בני מסרב לבוא שוב. באבחון ובטיפול אחד שנסינו בקושי שתף פעולה, זז כל הזמן ואי אפשר היה להמשיך. ברצוני לציין כי ביומיום בגן אין כל בעיות התנהגות, והא משתף פעולה למופת-לדברי הגננת. ההסבר שלו-משעמם. מה ניתן לעשות? אני מאד מעוניינת לתת לו טיפול. בתודה

לקריאה נוספת והעמקה

אולי לא נוצר קשר בין הקלינאי לילד? אולי כדאי לשוחח איתו על המטרה בטיפול ועל ה"כף" שביחס האישי שמקבל? אולי זו דרך שלו "להתנגד" לטיפול כי מעמידים את הקושי שלו במרכז ומרגיש את ה"בעיה"? רצוי לפנות לקלינאי שתיצור קשר טוב ואמון בינה ובין בנך לפני שתוכל לטפל ולקבל שיתוף פעולה. תתיעצי עם חברותיך לגבי קלינאי מנוסה שתיצור קשר טוב ותשוחחי איתה לפני המפגש הראשון עם הילד, כדי שלא תווצר שוב התנגדות והכשלה. תוכלי גם לבקש מהקלינאי פעילויות ומצבים טבעיים ויום-יומיים לגירוי ועידוד התפקודים שיש לקדמם, ללא צורך ב"טיפול" אשר הינו מצב מלאכותי ולא תמיד "מדבר" אל הילד.

24/06/2004 | 12:01 | מאת: ורד

תודה. במידה ואינני מכירה קלינאית-כיצד אוכל לבחור (לאחר שיחה) כמובן? בכדי שלא ירגיש במבחן-האם לאמר לו שזהו טיפול או-חוג? (אינני חושבת שמודע לבעיה) האם לאחר פגישה אחת-הילד צריך להשאר לבד עם המטפלת? בתודה שנית

ניתן להשיג קלינאי דרך קופ"ח בו הינך מבוטחת, או דרך אגודת קליניא התקשורת www.ishla.org.il שם תחפשי תחת הכותרת "למי לפנות" כדאי בד"כ שתהיי נוכחת בחדר הטיפול ו"תלמדי" את דרך העבודה, בנוסף לקבלת הדרכה על המשך העבודה בבית. הסבירי לבנך שמדובר בפעילות להכנתו לביה"ס, זה בד"כ מדרבן את הילד והמשפחה לטיפול עקבי ורציף. זו גם האמת!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה