הפרעת היקשרות (attachment disorder)

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

05/06/2004 | 23:25 | מאת: יצחק

שלום, מגיל 0 בני (בן השנה ושלושה חודשים כיום) ממעט ליצור איתנו (אמא ואבא) קשר עין וקשה "לתפוס" אותו על מנת שישב ויקשיב לסיפורים או אפילו משפטים קצרים אף כי הוא מסוגל לצפות ברציפות בקלטת כבת חצי שעה ואף להראות מעוניין. גם כיום הוא מסתכל עלינו מעט ובמיוחד כאשר הוא רוצה מאיתנו משהו.בנוסף - מעולם(!!) הוא לא הסתכל עלינו כמו גם על רבים אחרים כאשר הוחזק קרוב פנים אל פנים .המילים שהוא אומר מוגבלות מאוד למספר האותיות הקטן שהוא יודע לאמר (ג, ב, נ, א, מ). לא מזמן הוא החל לפנות אלינו גם כאבא ואמא אך הוא לא מרבה לעשות זאת. אחד הדברים היותר מטרידים הוא שישנם דברים שראינו שהוא עושה (כמו לנופף לשלום) אך כשאנו מבקשים לעשות זאת הוא מסתכל כאילו המום אף כי אנו יודעים שהוא מבין את הפקודה. ברצוני לציין שהוא בד"כ ילד שמח וחייכן, אך עם בעיות אזניים (דלקות) אף כי עבר בדיקת שמיעה (בנוסף יולד בשבוע 35 וגם קטן מגיל זה בשל רעלת הריון). בנוסף, התגובתיות שלו כלפי אחיו הגדול היא שמים וארץ ביחס אלינו, אף כי גם כלפיו הוא לא תמיד מבצע את הבקשות. הוא יודע להצביע כלפי מה שהוא רוצה. מבחינב מוטורית הוא תקין לגמרי. בתחילה חשבנו שהוא אוטיסט אך הפסיכולוגית במכון להתפתחות הילד איבחנה את בעייתו כבעיית היקשרות וזאת רק לאחר 10 דקות שראתה אותו. היא שללה את האוטיזם בגלל "החיוך הלבבי שהפגין כלפיה" (מה שהוא עשה הרבה כלפי זרים). שאלותי הן: 1. היכן ניתן להשיג חומר בעברית על נושא ההיקשרות. 2. האם מה שתיארתי מאפיין יותר אוטיזם או באמת בעיית היקשרות? 3. מה יכולה להיות הסיבה שבגינה הוא אינו כל-כך משתף פעולה במילוי הוראות (אני משווה לאחייניתו בת גילו)? האם יש קשר לפיגור שכלי? 4. האם "חיוך לבבי" יכול לשלול אוטיזם? תודה רבה. 4.

לקריאה נוספת והעמקה

מכוון שהילד מוכר ובקשר עם מכון להתפתחות הילד אני מרגישה שכל מידע שאתן לכם יהיה לא הוגן כלפיכם וכלפי הילד. בגיל זה הכותרות אינם חשובות, לא צריך להחלית על השמה במסגרת לימודית לרן רצוי להנות תוכנית התערבות אישית ולהפעילה באופן עקבי.... זו עבודתו של המכון להתפתחות הילד. דרשו לקבל תוכנית עבודה מיידי לטיפול והדרכה בילד, ללא קשר לכותרות. דרשו מכול בעל מקצוע לתת לכם את התשובות הרלוונטיות לילד הפרטי שלכם. בהצלחה

01/02/2010 | 22:04 | מאת: אמא

ממליצה כאמא לילדה אוטיסטית וכבקיאה בתחום, לשלם כסף טוב ויקר לאבחון נוסף פרטי או אחר, חבל על כל רגע, אין די בטיפולי של בריאות הילד, וכל רגע יקר, כל טיפול המתאים לילד אוטיסט לא יפגע בילד רגיל אך למניעת טיפול מתאים יש מחיר יקר, צר לי שלא טיפלתי בבתי כבר בגיל צעיר שכזה, גם לשקט נפשי יש מחיר, אל תהססו להוציא סכומי ענק לאבחון ולטיפול, יש תוצאות לטיפולים הטאינטנסיביים, וכל רגע הוא רגע יקר. בהצלחה ואמן והוא לא יסבול מהפרעה זו.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה