בן ארבע ושלושה חודשים

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

23/02/2004 | 21:06 | מאת: שון

הבן שלי מטפל החל מגיל שנתיים ועשרה חודשים וכפי שכבר צינתי כיום הוא בן 4 ושלושה חודשים. על פי איבחון האחרון שנעשה לו על ידי קלינאית תיקשורת אובחן שבני הנו ילד חברותי ותקשורתי המראה קשיי קשב וריכוז , מוסחות וסף תסכול נמוך .מבטא את עצמו במשפטים ארוכים ומובנים אך מגלה קשיי שליפה , קשיי ארגון ואסוציאטביות. למרות קשיים אלו ואוצר מילים מעט דל לא נראה כי הוא זקוק לגן שפה אלא לעבודה עם קלינאית תקשורת ובהמשך עזרה של גננת שיח במסגרת גן חובה. אבקש לדעת 1. האם לא כדאי בכל זאת גן שפה 2. האם יש צורך לתיגבור אצל קלינאית תקשורת ( כיום מקבל 1/2 שעה אצל קלינאית 3/4 שעה אצל מרפה בעיסוק.)בהנחה שבשנת הלימודים הבאה יקבל גם גננת שיח פעמיים בשבוע. 3.אבקש לציין שלילד אין טוסיק לשבת למרות שכאשר הוא נדרש לבצע עבודות או לצייר עושה זאת בשמחה ובסבלנות . אבקש תגובתך והמלצתך בהקדם.

לקריאה נוספת והעמקה

השאלה בהחלט במקומה, והיא, כיצד ניתן לקדם את בנך ולהכין אותו לרכישת הקריאה, הכתיבה ולשילובו בביה"ס, בצורה הטובה ביותר. קלינאי תקשורת ואנשי טיפול אחרים יכולים רק להמליץ על השמה בגן שפתי. ההשמה מתבצעת לאחר הפניה לועדת השמה (דרך שרותי החינוך בכל עיריה או רשות) עלפי מקום מגורים. האם בנך עבר אבחון במכון להתפתחות הילד או לפחות, אצל פסיכולוג חינוכי- התפתחותי- קליני? מה זאת אומרת "אין לו טוסיק" והאם תחושת הגננת שלו מייצג את תחושת אנשים שעובדים איתו באופן פרטני? מה התפקיד שלו בקבוצת ילדי הגן? האם נבדק על ידי נאורולו ילדים? האם המליצו לו לקבל טיפול ברטלין? כמה קשה ההפרעה בקשב ומי איבחן אותה?\ כדי לענות על שאלותיך יש צורך הקבלת מידע רב ואני לא רואה את התמונה בשלמות כדי לדעת אם כדי להפנותותלגן שפתי (בד"כ המבנה והרמה של הגן נקבעת על ידי הרכב הילדים שנמצאים בגן, בכל שנה). בקשי לערוך לבנך בדיקה אצל פסיכולוג ונאורולוג ילדים ואחרכך תהיה יותר "חכמה" בבחירת מסגרת לבנך. בכל מיקרה, תגבור בגיל הרך יחסוך תגבור מאוחר יותר ויהיה יותר אפקטיבי. לפעמים ילדים משולבים בגן שפתי במשך שנה אחת ואחר כך עוברים לגן עירוני ונכנסים לגן עם יתר הילדים, ללא צורך בתגבור מסיבי.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה