עיכוב שפתי

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

11/02/2004 | 22:34 | מאת: שרון

בני בן שנתיים ו- 10 חודשים החל רק עתה לדבר מעט מילה או שניים וזאת בעזרתה של קליאנאית התקשורת (כך נראה לי מכיוון שאנחנו מטופלים אצלה) אך עדיין אינו מדבר מילים עם חיבור משפטים וכו' כשנולד היה לו (כך סבורים הרופאים) סטפטוקוליס- שריר קצר שגרם לצד אחד של ראשו להיות פחוס וזאת מרוב שישן על צד אחד. מאז הינני חרדה למצב של זחילה לא הגיע אלא רק באמצעות פיזיוטרפיסטית והנה בתום שנה"ל תשס"ג נוכחתי לדעת שאין הוא מתפתח כמו יתר בני גילו היום לאחר ביקור במכון להתפתחות הילד הפנו אותי לנוירולוג+פסיכולוג+עובדת סוציואלית למה???? אני חרדה מאד חוששת פן אצטרך לשלוח אותו לביה"ס לחינוך מיוחד מאז שהוא נולד הייתי חרדה לגביו הדברים לא מסתדרים בקלות כמו עם ביתי הבכורה עזרו לי!!!!

לקריאה נוספת והעמקה

מכון להתפתחות הילד עובד בעקרון של צוות רב מקצועי, מה שאומר שבנך יבדק על ידי מספר אנשים, כשכל אחד מוסיף את האיבחון שלו, לקבלת תמונה בהירה על מצב התפתחותו של הילד הנבדק. לאחר הבדיקות מקיים הצוות פגישה לשם דווח ודיון על ממצאי הבדיקות במטרה לבנות תוכנית התערבות אישי לבנך. התערבות מוקדמת, ככל שהיא מפחידה מיועדת לקדם את ההתפתחות של הילד בשלב שההתערבות הכי משמעותית ולכן נכון לפנות בגיל מוקדם לאיבחון. תוכלי לדבר עם העובדת הסוציאלית על דאגותיך ולקבל ממנה תשובות מהמנות על מצבו ותוכניות לעתיד. תאורך של מה שהוא אומר נשמעים מתאימים לגיל הכרונולוגי ולקבלת פרטים השוואתיים ליתר הילדים פני לקלינאית שעובדת איתו ובררי מה תוכנית העבודה שלה, כמו כן,, רצוי שגם היא תדווח למכון על הטיפול וההתקדמות של בנך, ושהיא תהיה חלק של הדנים במצבו, במיוחד מכוון שהיא מכירה אותו. תשתדלי להמתין לסיום האיבחון וקבלת תוכנית עבודה לפני שתדאגי לשילובו בביה"ס, נושא זע כעת אינו רלוונטי. בהצלחה

12/02/2004 | 21:54 | מאת: שרון

מאד מודה לך התייעצתי עם פסיכולוג התפתחותי ולאחר שהסברתי לו את תמונת המצב (היה לבני סטרטוקוליס, היה זקוק לדחיפה עם הזחילה, רייר הרבה, קשיים ברכישת השפה וכו') נתן לי זיק של רעיון כי יתכן מאד שהשרירים חלשים אצלו!!! לכן עליי אולי לתת לבני טיפולי פיזיוטרפיה?! האם אין זה יכול להיות מצב שכזה?!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה