גמגום

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

08/02/2004 | 15:13 | מאת: עילום שם

אני ילד בן 14 וסובל כבר מספר שנים מגמגום. כאשר אני מנסה לדבר המילים אינן יוצאות ובמקום המילים אני משתמש במילות עזר כגון: נו, זה, איך קוראים לזה ועוד.... תופעה זו משפיעה עליי רבות ומכיוון ובעבר היה לי ביטחון עצמי וניגשתי להרבה דברים ומשמות, השתתפתי בפעילויות וכיום אני מתבייש לדבר. אני מתבייש לספר להורי ולחברים אך אני בטוח שהם כבר הבינו את זה. אני גם מתבייש ללכת לרופא ולבקש ממנו שיעזור לי. יש אפשרות שאני אמנע בצורה כלשהי את הגימגום בעצמי? בבקשה זה חשוב לי מאוד.

לקריאה נוספת והעמקה
08/02/2004 | 21:38 | מאת: עילום שם

חשוב לציין גם שאיני יכול לבטא שמות ומילים עם א' נורא קשה לי ואיני רוצה ללכת לטיפול. יש לך עצה בשבילי כיצד אוכל לפתור זאת בעצמי?

לא ידוע לי על שיטות טיפול עצמי, במיוחד שמדובר על תופעה של תקשורת עם האחרים. האם חשבת שהוריך היו רוצים לשוחח איתך בעניין זה ולעזור לך? יכול היות שהם מרגישים שאינך רוצה לעלות את הנושא לשיחה וגם הם נמנעים? המלצתי, תפנה להוריך, אפילו תדפיס את שאלתך ואת תשובתי, תן להם לקרוא ובכך תעלה את הנושא לשיחה איתם. בעקרון הטיפול בדיבור בגלל גימגום מכוסה על ידי ביטוח הבריאות (על חשבון קופ"ח), כך שגם מבחינה כספית לא יהיה יקר במיוחד. תפנה להוריך ובהמשך לקלינאי תקשורת באיזור מגוריך. אשמח להמשיך וליעץ לך בהמשך, כמובן לאחר שתעלה את הנושא לשיחה במשפחתך.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה